اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان همگانی کردن ورزش را دستاورد انقلاب در این حوزه دانست و گفت: مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان پس از پیروزی انقلاب چهار هزار و 320 درصد رشد داشته است.

رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در دیدار جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک دهه مبارک فجر در مقایسه آماری ورزش استان در سال 57 و پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: پس از انقلاب کشور و گیلان در عرصه ورزشی متحول شد و احساسات مذهبی در ورزشکاران افزایش یافت به طوری که در میادین ورزشی با اعتقادات دینی حاضر می‌شوند.

*همگانی کردن ورزش مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

وی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را همگانی کردن ورزش عنوان کرد و افزود: در دولت پهلوی ورزش تنها برای اشراف و برای یک چهارم جمعیت 30 میلیونی سال 57 و اشخاص خاص بود اما پس از پیروزی انقلاب ورزش در بین آحاد مختلف مردم گسترش یافت و همگانی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در سال 57 جمعیت ورزشی استان شش هزار و 500 نفر بود اما امروز این جمعیت به 131 هزار ورزشکار سازمان ‌یافته رسیده است و سه برابر این جمعیت نیز به صورت غیر سازمان‌ یافته فعالیت دارند.

*رشد چهار هزار متر مربعی مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان

وی با اشاره به اینکه در سال 57 مساحت فضای ورزشی سرپوشیده چهار هزار و 200 متر مربع بود، گفت: این فضا ‌اکنون به 185 هزار و 635 متر مربع رسیده است.

بابایی گفت: فضای ورزشی روباز گیلان قبل از انقلاب 13 مورد بود که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به 200 مورد رسیده است.

به گفته وی گیلان در سال 57 دارای 20 هیئت ورزشی و 23 باشگاه ورزشی بود که اکنون به 46 هیئت و 660 هیئت ورزشی در استان و 527 باشگاه ورزشی رسیده است.

مدیر کل جوانان و ورزش گیلان یادآور شد: گیلان در سال 57، 110 مربی داشت و اکنون به 9 هزار و شش نفر مربی رسیده که نشان از تلاش سی و چهار ساله انقلاب دارد.

* اجرای 270 برنامه فرهنگی ‌ورزشی گیلان در دهه فجر

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان اذعان کرد: این اداره کل در راستای فعالیت‌های خود در زمینه فرهنگی 24 برنامه عمده در رشت و 270 برنامه متنوع ورزشی و فرهنگی را در استان برگزار کرده است.

بابایی حضور گسترده جامعه ورزش در یوم‌الله 22 بهمن را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر جاری ذکر کرد.

وی از افتتاح 14 پروژه ورزشی در دهه فجر امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: فضای ورزشی گیلان به 62 سانتی‌متر مربع رسیده است و کشتی گیله ‌مردی نیز به نام گیلان ثبت ملی شد.

انتهای پیام/84002/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول