اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه سما خبر داد

پذیرش بدون کنکور دانشجو در 11 هزار رشته دانشگاه سما

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه سما گفت: در بیش از 50 درصد رشته‌های دانشگاه آزاد معادل 11 هزار رشته بدون کنکور دانشجو پذیرفته شده است.

پذیرش بدون کنکور دانشجو در 11 هزار رشته دانشگاه سما

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امان‌الله پیشوا صبح امروز در نشست با فرماندار گناوه با اشاره به اینکه مدارس سما زیرمجموعه دانشگاه آزاد است، گفت: در حال حاضر 600 مدرسه سما در کشور مشغول به فعالیت هستند و از 19 هزار رشته شهر دانشگاه آزاد بیش از 50 درصد آن معادل 11 هزار رشته شهر بدون کنکور دانشجو  پذیرفته شده است.

پیشوا افزود: برای دستیابی به اهداف انقلاب فرهنگی و انتقال آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب دانشجوی برون‌مرزی نیز در دستور کار این دانشگاه است.

وی ادامه داد: در موقعیت کنونی جامعه ما به سمتی پیش رفته است که نیاز جامعه در توسعه بخش‌های مختلف به نیروهای متخصص فنی است.

فرماندار گناوه نیز گفت: وجود دانشگاه باعث رونق اقتصادی و علمی هر منطقه می‌شود.

غلامعلی حبیبی‌منش افزود: وجود دانشگاه علاوه بر کمک به رونق اقتصادی تاثیر بسزایی بر بالا بردن سطح علمی و فرهنگی جامعه دارد.

وی اشاره کرد: امروز خانواده‌ها سرمایه‌گذاری بسیاری برای تحصیلات دانشگاهی فرزندان خود می‌کنند و با توسعه و گستردگی دانشگاه‌ها هر کس بر اساس علاقه  رشته مورد نظر خود را انتخاب و تحصیل می‌کنند.

فرماندار گناوه از مسئولان ذیربط درخواست کرد: برای تاسیس مدرسه و دانشگاه سما در شهرستان همکاری‌های لازم را انجام داده تا زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی این دانشگاه فراهم آید.

انتهای پیام/66005/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول