اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل:

صرفه‌جویی نوعی اقتصاد مقاومی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بابل گفت: صرفه‌جویی نوعی اقتصاد مقاومی است.

صرفه‌جویی نوعی اقتصاد مقاومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد مهدوی صبح امروز در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای کریم‌کلا بابل اظهار داشت: صرفه‌جویی باید در همه زمینه‌ها، بخش‌ها و عرصه‌ها باشد چرا که نتیجه صرفه‌جویی افزایش سرمایه ملی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف‌گرایی در مکتب ما جایگاهی ندارد، افزود: توجه به چشم، زبان و شکم در مکتب ما سه رکن اساسی به عنوان روش انتخاب شده که امروزه علم پزشکی از آن در امر سلامت بهره گرفته است و برای سلامتی بدن باید از خوردن غذاهای نامناسب پرهیز کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه در مورد صرفه‌جویی باید فرهنگ‌سازی شود، صرفه‌جویی را نوعی اقتصاد مقاومی برشمرد و بیان داشت: صرفه‌جویی باید در همه زمینه‌ها، بخش‌ها و عرصه‌ها باشد چرا که نتیجه صرفه‌جویی افزایش سرمایه ملی است.

وی اذعان داشت: باید نتیجه همه افتتاح‌ها، کلنگ‌زنی‌ها و مراسم‌ها افزایش ایمان باشد و دست مایه‌ای که از آن دریافت می‌کنیم باید سبب افزایش علم شود.

فرماندار بابل با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم ساخت و ساز در حوزه بهداشت رونق چشمگیری داشته است، تصریح کرد: بر اساس آمار جمعیت شهر بابل تا قبل از انقلاب کمتر از 100 هزار نفر بوده است که در حال حاضر به 230 هزار نفر افزایش یافته است که علت این امر مهاجرت روستاییان به شهر بابل بوده است.

مهدوی افزود: اگر امکانات در حوزه روستاها مهیا شود مردم روستا تمایلی به مهاجرت به شهر نداشته که در سال‌های اخیر با توزیع عادلانه خدمات توانستیم مهاجرت را معکوس کنیم.

وی توجه به ساخت و ساز متناسب با شرایط فیزیکی و اصول مهندسی را سبب کاهش تلفات در حوادث طبیعی دانست و افزود: ساخت و ساز در حوزه مسکن، مسکن مهر و بافت فرسوده با توجه به اعتباری که دولت به این بخش اختصاص داده تاثیرگذار بوده است و با اعتبار تخصیصی به روستاییان چهره ساخت و ساز روستا و بافت فرسوده تغییر یافت که امیدواریم دولت‌های بعدی ادامه دهنده این دولت باشند.

مهدوی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، بیان داشت: در سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله باید به جایی برسیم که فجر انقلاب ما جهانی شود و با دستیابی به تمام علوم سبب ترقی جامعه بشری شویم.

انتهای پیام/86009/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول