اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال فوت و اهدای اعضای زائر اهوازی در حادثه گازگرفتگی

مرگ جوان اهوازی روح زندگی را به کالبد 5 بیمار دمید

خبرگزاری فارس: پنج هموطن خراسانی، سمنانی و ایلامی با پیوند اعضای علی اصغر فرخی، جوان اهوازی زائر حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دوباره به زندگی بازگشتند.

مرگ جوان اهوازی روح زندگی را به کالبد 5 بیمار دمید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پنج هم‌وطن خراسانی، سمنانی و ایلامی با پیوند اعضای جوان اهوازی زائر حرم حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) دوباره به زندگی بازگشتند.

کلیه‌ها، کبد، یکی از قرنیه‌ها و قسمتی از پوست اصغر فرخی به بیماران نیازمند اهدا و در جراحی‌های جداگانه‌ای در شیراز و مشهد با موفقیت به پنج بیمار نیازمند پیوند زده شد.

اعضای بدن اصغر فرخی، دانش‌آموخته کارشناسی حسابداری دانشگاه پیام نور اهواز و سرباز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) مشهد، بیمارستان نمازی شیراز و بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به پنج هموطن بیمار زندگی دوباره‌ای بخشید.

مرحوم فرخی در حادثه گاز گرفتگی در شب شهادت امام رضا(ع) به کما رفته بود و در بیمارستان سوانح امدادی شهید سیدرضا کامیاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شد.

این جوان اهوازی پس از 20 روز بستری شدن در روز جمعه 13 بهمن ماه دچار مرگ مغزی می‌شود و پس از تایید تیم پزشکان و پزشکی قانونی اعضای قابل پیوند در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بدنش خارج می‌شود.

*رهایی از دیالیز

یکی از کلیه‌های اصغر فرخی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به یک بانوی 43 ساله مشهدی با موفقیت پیوند زده شد و این بیمار را را پس از شش سال از دیالیز شدن رهایی بخشید.

این بانوی خراسانی از سال 1386 به علت از دست دادن هر دو کلیه‌اش، دیالیز می‌شد که پس از موفقیت در عمل پیوند، دوباره می‌تواند زندگی عادی خود را ادامه دهد.

*پایان انتظار 2 سال و نیمی

همچنین یکی دیگر از کلیه‌های این جوان اهوازی به یک بانوی 32 ساله‌ای از شهرستان شاهرود که دو سال و نیم در انتظار پیوند کلیه و رهایی از دیالیز شدن بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت پیوند زده شد.

*جوان دهلرانی به زندگی برگشت

عمل پیوند عضو دیگر این زائر امام رضا(ع) در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد و طی آن کبد مرحوم که از مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این بیمارستان منتقل شده بود به یک جوان 22 ساله دهلرانی پیوند زده شد و این جوان را به زندگی بازگرداند.

این جوان ایلامی چند ماهی در انتظار پیوند کبد بود که با این پیوند موفقیت آمیز دوباره سلامتی خود را به دست می‌آورد و به آغوش خانواده باز می‌گردد.

*بابا بزرگ بینایی خود را به دست آورد

پیرمرد 60 ساله قوچانی که مدتی بود بینایی خود را از داده بود با پیوند زدن قرنیه چشم این زائر امام رضا(ع) به یکی از چشمانش دوباره از نعمت دیدن بهره‌مند می‌شود.

این پیوند توسط تیم متخصصین در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با موفقیت انجام شد.

*زندگی دوباره در کالبد مادربزرگ

مادربزرگ مشهدی نیز که در حادثه‌ای پوستش دچار مشکل شده بود با عمل موفقیت‌آمیز پیوند پوست در بیمارستان حضرت امام رضا (ع) مشهد زندگی دوباره‌ای یافت.

این مادربزرگ 60 ساله و از ساکنان منطقه شاندیز مشهد بوده که با انجام این پیوند موفقیت‌آمیز می‌تواند دوباره زندگی خود را در زادگاهش ادامه دهد.

*انتقال به اهواز

پس از انجام جراحی جداسازی اعضای بدن رضا فرخی، پیکر وی با هماهنگی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و طی مراحل قانونی، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، به اهواز منتقل و تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اصغر فرخی تنها بازمانده حادثه گازگرفتگی پنج زائر اهوازی در مشهد بود که دچار مرگ مغزی شده بود و با رضایت پدر و مادرش اعضای بدنش به شش بیمار اهدا شد.

انتهای پیام/ 72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول