اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی:

رقابت‌های شترسواری در خور و بیابانک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: مسابقات شترسواری در شهرستان خور و بیابانک در ماه جاری برگزار می‌شود که از جذابیت خاصی برخوردار است.

رقابت‌های شترسواری در خور و بیابانک برگزار می‌شود

مهدی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد ورزشی روستائیان استان اصفهان در اوایل دهه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: در این مراسم از 600 نفر ورزشکار برتر در رشته‌های ورزش‌های سنتی و غیرسنتی با حضور ذاکراصفهانی استاندار در تاریخ دهم و یا یازدهم بهمن برگزار می‌شود و این آخرین برنامه هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در سال 1391 خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: امسال هیئت بیش از 25 درصد رشد ورزشکار سازمان یافته داشته که با توجه به تمام فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت از مرز 30 هزار نفر گذشت و بنا داریم در سال 92، با تأمین کارت بیمه ورزشی روستایی و عشایری ده هزار نفر ورزشکار روستایی و عشایری را بیمه ورزشی کنیم.

وی به برنامه‌های اجرا شده توسط هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان اشاره کرد و تاکید کرد: با تغییر نام فدراسیون ورزش روستایی و عشایر به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، ما در هیئت استان اصفهان با توجه به تدوین سند راهبردی چشم انداز 10 ساله داشتیم که در راستای همان اهداف گام برداشتیم و به تقویت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی نیز پرداختیم.

اسدی ادامه داد:چهارمین المپیاد ورزشی آقایان و بانوان استان اصفهان را برگزار کردیم و در همین راستا دومین المپیاد دهیاران را در دو رشته ورزشی داشتیم، استان اصفهان میزبان نخستین جشنواره بهاره منطقه 4 کشور در روستای ابیانه بود و جشنواره ملی حرکت و برکت را با حضور 26 استان در کاروانسرای عباسی برگزار نمودیم و تنها برنامه ای که اجرا نکردیم سومین المپیاد ملی عشایر کشور بود که در استان زنجان برگزار شد.

وی درباره مسابقات شترسواری گفت: مسابقات شترسواری در شهرستان خوروبیابانک در همین ماه برگزار می شود که از جذابیت خاصی برخوردار است.       

انتهای پیام/63020/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول