اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 229

فرهادی: انقلاب اسلامی فرهنگ نوینی در ارزش و کرامت زن عرضه کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: انقلاب اسلامی، فرهنگ نوینی در ارزش و کرامت زن مسلمان به جهانیان عرضه کرد.

فرهادی: انقلاب اسلامی فرهنگ نوینی در ارزش و کرامت زن عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پریسا فرهادی عصر امروز در نشست فرهنگی و سیاسی که با حضور دانش‌آموزان دختر شاهرودی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و اهمیت آن در اسلام و جامعه اسلامی اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین الهی بوده و در ادامه ادیان الهی گذشته آمده است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: علاوه بر نصّ صریح قرآن روایت و احادیث معتبری دال بر حجاب از قول پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) آمده؛ به طوری که در این مسئله حجت بر مسلمانان تمام شده است.

فرهادی بیان داشت: در آیات 31 و 32 سوره مبارکه «نور»، به این مسئله اشاره شده است که «به مردان با ایمانت بگو دیدگان از نظربازی فرو گذارند و عفت پیشه کنند و این کار برای پاک ماندن آنها است. به زنان نیز بگو دیدگانشان را فرو گذارند و عفت خود را حفظ کنند و زینت خود را آشکار نکنند مگر آنچه ظاهر است و روسری‌های خود را بر گریبان‌هایشان بیندازند.»

وی بیان داشت: حجاب برای حفظ کرامت و عزت زنان و مردان است و این مسئله مهم در زمان پهلوی و با قانون کشف حجاب رضاخانی از میان برداشته شد؛ چرا که توجیه آنان به‌روز شدن و تبعیت از فرهنگ مترقی غرب بود.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: آنها نه به این خاطر حجاب را ممنوع کردند بلکه به خاطر حفظ حکومت خود این‏کار را انجام دادند؛ چرا که اسلام دین استقلال و آزادی است و اگر حفظ می‌شد باعث فروپاشی سلطنت آنها و مانع نفوذ استکبار در کشور می‌شد.

دختران ایرانی فریب توطئه‌های دشمنان را نخورند

استاد حوزه علمیه شاهرود اظهار داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، عزت و ارزش زن مسلمان دوباره به او برگردانده شد و زن مسلمان با حضور در صحنه‌های مختلف جامعه نشان داد که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است.

فرهادی تاکید کرد: دشمنان ما امروز باز همان حربه گذشته خود را در جنگ نرم به میدان فرستاده‌اند و تلاش می‌کنند با جنگ فرهنگی و اعتقادی دختران جوان جامعه ما را در برابر حجاب قرار داده و بی‌حجاب کنند.

وی با بیان اینکه باید دختران جامعه ما هوشیار باشند، اظهار داشت: باید شما دختران جوان هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنید و گول توطئه‌های دشمنان را نخورید که آنها دنبال منفعت خود و پوچ و بی‌هویت کردن شما هستند.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول