اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور:

اطلاعات مذهبی دانشجویان پایین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه امروز اطلاعات مذهبی در دانشجویان در حد بسیار پایینی است، ادامه داد:‌ اگر جامعه مسلح به صلاح علمی مناسب باشد با تهدید مواجه نمی‌شوم.

اطلاعات مذهبی دانشجویان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسینعلی قاسم‌زاده عصر امروز در نشست تخصصی شناخت جریان‌های انحرافی فرق ضاله و کارگاه آموزشی جنگ نرم در فضای سایبری، از سری برنامه‌های بخش جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران اظهار داشت: از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی کشور، رصد فعالیت‌های جریان‌های انحرافی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه رشد فعالیت جریان‌های انحرافی به ویژه در استان‌های مرزی کشور موضوعی است که در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به آن پرداخته شد، ادامه داد:‌ جریان وهابیت در استان‌های مرزی، تهدیدی جدی است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در عراق و سوریه افتاده، شاید به صورت روشن و شفاف حضور آمریکا، قطری‌ها و عربستانی‌ها را نبینیم اما به صورت جنگ‌ نرم حضور دارند، تصریح کرد:‌ اگر بستر آماده شود کاری که استکبار در این کشورها انجام داد بعید نیست که در کشور ما هم راه بیندازد.

وی با بیان اینکه وقتی کسانی که مخالف مبانی ما باشند به صورت شفاف به میدان بیایند، هیچ مشکلی نداریم یادآور شد:‌ چرا که دین ما بر اساس ظرفیت بالایی که دارد، می‌تواند پاسخگوی این جریانات باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ البته اگر در مقابل دلایل آنها کم بیاوریم بر اساس همین دین را باید بپذیریم.

وی با بیان اینکه کسانی که قدرت تشخیص بالا دارند می‌توانند راه را پیدا کنند، افزود: اما اگر قدرت تشخیص نداشته باشیم دشمن می‌تواند به درصدی از توفیق دست یابد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه استکبار با ترفندی بحث معنویت را به صورت برجسته مطرح می‌کند، تصریح کرد: امروز شعار این عرفان‌های انحرافی، حذف معنویت نیست بلکه روی این مقوله متمرکز می‌شوند و امروز می‌خواهند با این تفکر، قشر جوان جوامع را جذب کنند.

وی اظهار داشت: در ادبیات نوشتاری غرب یک واژه واضح و روشن در ‌ارتباط‌ با معنویت وجود ندارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه امروز اطلاعات مذهبی در دانشجویان در حد بسیار پایینی است، ادامه داد:‌ اگر جامعه مسلح به صلاح علمی مناسب باشد، با تهدید مواجه نمی‌شوم.

وی خاطر نشان کرد: ‌امروز مدرنیته پاسخگوی نیازهای همه جانبه انسان نیست. ‌

انتهای پیام/86007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول