اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

برگزیدگان جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: پژوهشگران 10 مقاله منتخب جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان شمالی با رای هیئت داوران این جشنواره با اهدای تندیس و جوایز نقدی تجلیل شدند.

برگزیدگان جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، بنا به نظر هیئت داوران، هیچ مقاله‌ای موفق به کسب عنوان نخست این جشنواره نشد و مقاله بررسی و سنجش ضریب نفوذ و میزان تأثیرگذاری برخی رهنمودهای قرآن کریم در فرهنگ عمومی، آداب و مناسبات اجتماعی مردم، اثر علی سلیمان‌پور از خراسان شمالی رتبه دوم جشنواره جایزه نقدی به مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان و تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

مقاله آیه ان یکاد چشم زخم یا خرافه؟ اثر علی نجفی‌نژاد از قم رتبه سوم را کسب کرد و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان و تندیس جشنواره اهدا شد.

مقالات تأثیر دیدگاه انسان شناختی قرآن کریم بر ضرب‌المثل‌های فارسی از محسن موحدی از اصفهان و تأثیر قرآن بر فرهنگ مهمانی و میزبانی اثر رضا وطن‌دوست از خراسان رضوی به طور مشترک رتبه چهارم را کسب و به هر نفر جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان و تندیس جشنواره اهدا شد.

مقالات «کارکرد فرهنگی هنری مسجد، نشانه‌ای از تجلی مفاهیم قرآنی» اثر زینا میرزایی راسخ از خراسان رضوی و «بینا متنی قرآنی در کنایه‌های عامیانه» اثر محمد غفوری‌فر، حسن سفارشی و میثم مهرنیا از خراسان شمالی از سوی هیئت داوران جشنواره به طور مشترک، عنوان پنجم را کسب و از آن‌ها با جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان و تندیس جشنواره تجلیل شد.

مقاله «سیر منطقی تأثیر قرآن کریم بر فرهنگ عمومی و تظاهرات جامعه شناسی آن» اثر احمد مرجانی از خراسان شمالی رتبه ششم و «تأثیر قرآن بر آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانیان بعد از ورود اسلام و بررسی مهجوریت قرآن در فرهنگ و سبک زندگی معاصر» اثر سید عقیل نسیمی از تهران رتبه هفتم جشنواره را از آن خود کرد که از آن‌ها با جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان و تندیس جشنواره تقدیر شد.

دو مقاله «روایت فرهنگی هنری مفاهیم قرآنی بر اساس کاربرد شعر در طراحی فضاهای معماری حرم» اثر آرش قراگزلو از خراسان شمالی و «تأثیر قرآن در ادبیات عامه (ضرب‌المثل‌ها، اشعار، داستان‌ها، باورها و حکایات» اثر معصومه مقصودی از خراسان شمالی به طور مشترک رتبه هشتم را کسب کردند جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان و تندیس جشنواره به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول