اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از فجر انقلاب اسلامی

3 طرح آبخیزداری در ریگان‌ به بهره‌برداری رسید‌

خبرگزاری فارس: سه طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در ریگان‌ در هفتمین روز از فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

3 طرح آبخیزداری در ریگان‌ به بهره‌برداری رسید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی امروز سه طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در ریگان‌ به بهره‌برداری رسید.

طرح صیانت از جنگل کهور ایرانی در روستای حیدرآباد ریگان به بهره‌برداری رسید و این طرح که از سال 89 در محدوده 23 هزار و 300 هکتار از اراضی جنگلی کهور ایرانی با هدف حفظ و احیای درختان کهور ایرانی تهیه شده بود، امروز به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم زابلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان افزود: تا‌کنون در محدوده فوق‌الذکر از سال 90 در محدوده جنگل کهور حشرآباد و حیدرآباد به مساحت 350 هکتار و به طول 8 هزار و 700 متر کانال حفاظتی با اعتبار 300 میلیون ریال حفر شده و دهانه‌های رودخانه این محدوده به طول یک هزار و 300 متر با سیم خاردار با اعتبار 120 میلیون ریال محصور شده است.

وی از افتتاح طرح صیانت از جنگل‌ها در دشت کریم‌آباد خبر داد و افزود: این دشت به مساحت 150 هکتار و به طول 4 هزار و 700 متر کانال حفاظتی با اعتبار 130 میلیون ریال حفر شده است.

زابلی عنوان کرد: همچنین محدوده ذخیرگاه جنگلی باقرآباد چهگواری به مساحت 58 هکتار به طول 3 هزار و 150‌ متر به وسیله سیم خاردار با اعتبار 200 میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس، بزرگترین ذخیرگاه جنگل کهور ایرانی در ریگان وجود دارد که این جنگل در گذشته بیش از 120 روستا را از هجوم شن‌های روان‌ نجات می‌دا‌د، اما خشکسالی‌ها و عوامل انسانی این جنگل را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/80014/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول