اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

پیروی از فرهنگ بیگانه به مثابه تکیه بر دیوارهای کاغذی است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه هویت‌بخشی، مهم‌ترین نقش را در سبک درست زندگی دارد، گفت: تکیه برخی از خانواده‌ها بر "فرهنگ‌های بیگانه" به مثابه تکیه بر دیوارهای کاغذی است.

پیروی از فرهنگ بیگانه به مثابه تکیه بر دیوارهای کاغذی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی امروز در همایش "انقلاب، زنان و سبک زندگی اسلامی" با بیان اینکه سبک زندگی در ایران اسلامی بر پایه و مبتنی بر امور دینی استوار است، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) زن در جامعه ایرانی یکبار دیگر به جایگاه ارزنده خود رسیده و زمینه حضور این قشر در امور مختلف پیش آمده است.

وی افزود: موفقیت‌های امروز زنان جامعه ایرانی متاثر از اندیشه‌های اسلامی پیرامون زنان است به نحوی که علاوه بر حفظ جایگاه زن، زمینه فعالیت صحیحش در امور اجتماعی نیز فراهم آمده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هویت‌بخشی به افراد در جامعه مهمترین نقش را در رسیدن به سبک زندگی مناسب دارد، یادآور شد: تمامی صفات آرمانی به نوعی ارزش تلقی می‌شود و در این راه باید به شناسایی آرمان‌ها توجهی ویژه معطوف داشت.

وی تاکید کرد: باید سبک زندگی بر آموزه‌های اسلامی و دینی متکی باشد.

به گفته عزیزی، رمز موفقیت نظام در سه دهه اخیر، اتکا بر آموزه‌های اسلامی بوده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروز بسیاری از خانواده‌ها که بر فرهنگ‌های بیگانه تکیه دارند دچار مشکلاتی اساسی هستند، از "فرهنگ‌های بیگانه" با عنوان دیوار کاغذی یاد کرد که نمی‌توان به آن تکیه کرد.

عزیزی همچنین افزود: هویت و ارزش دو اصل اساسی در زندگی است که بانوان جامعه اسلامی باید بدان‌ها توجه داشته باشند و به دور از تجمل‌گرایی راه زندگی مناسب را پیش روی خانواده فراهم آورند.

وی افزود: نقش زنان در ایران اینقدر برجسته است که تاکنون نظام در عرصه‌های مختلف مدیون تلاش‌ها و فداکاری‌های بانوان است.

عزیزی گفت: همت، اراده و اعتقاد زنان ایرانی اسلامی، دستاوردهای شگرفی را در این سال‌های اخیر حتی برای دیگر ملت‌های آزاده نیز در حوزه الگودهی داشته است. زنان حتی در دفاع مقدس در بسیاری از بخش‌ها پیشقدم‌تر از مردها بودند.

استاندار هرمزگان گفت: در واقع این زنان بودند که مردها را برای جنگ مهیا می‌کردند و بیشترین نقش را در پشتیبانی جنگ داشتند.

عزیزی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های موجود چه حوزه نیروی انسانی زنان و مردان جامعه استفاده کرد تا کشور به توسعه بیش از پیش برسد، افزود: همه در راه رسیدن نظام اسلامی به قله‌های افتخار مسئول هستند.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول