اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان

طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری کرمان‌ بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری مجتمع ذوب‌آهن و نور کرمان با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شمش آهن و انواع میلگرد A3 به بهره‌برداری رسمی رسید.

طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری کرمان‌ بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری مجتمع ذوب‌آهن و نور کرمان با ظرفیت تولید سالانه 350 هزار تن شمش آهن و 350 هزار تن انواع میلگرد A3 پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کرمان به بهره‌برداری رسمی رسید.

حمید اسدی مدیرعامل مجتمع ذوب‌آهن و نور کرمان اظهار داشت: طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال و جذب حدود 900 نفر نیرو کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: فاز اول احداث کارخانه در سال 85 با وسعت 40 هزار متر مربع زمین و 14 هزار متر مربع ساختمان آغاز و در سال 87 به سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

اسدی عنوان کرد: در ابتدا این کارخانه ظرفیت تولید 120 هزار تن در سال انواع میلگرد فولادی را داشت که تمام فعالیت‌ها با کمک متخصصان داخلی انجام شد.

وی بیان کرد: 18 میلیارد ریال از سرمایه اولیه از محل بنگاه‌های زودبازده بانک ملی دریافت شد که اشتغال 140 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرد.

اسدی گفت: فاز دوم مجتمع شامل واحد ذوب و ریخته‌گری مداوم در‌ سال 89 کلنگ‌زنی شد که با ظرفیت 150 هزار تن شمش فولاد و سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم 700 نفر را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: فاز سوم مجتمع شامل واحد فرآوری و تامین مواد ذوب و ریخته‌گری است که سرمایه‌گذاری آن بالغ بر 70 میلیارد ریال و با جذب 80 نفر نیروی مستقیم و 400 نفر نیروی غیرمستقیم راه‌اندازی شد.

مدیرعامل مجتمع ذوب‌آهن و نور کرمان تصریح کرد: مجموع سه فاز این مجتمع 520 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 420 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر غیرمستقیم را در بر داشته است.

اسدی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه کارخانه ذوب و ریخته‌گری مجتمع گفت: ان‌شاء‌الله در سال 93 شاهد راه‌اندازی واحد بزرگ ذوب‌آهن کرمان هستیم.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول