اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام تأکید کرد

لزوم احداث کارخانه شیر در شهرستان چرام

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام با اشاره به ظرفیت‌های بالای دامپروری در این شهرستان گفت: احداث کارخانه شیر در شهرستان چرام ضروری است.

لزوم احداث کارخانه شیر در شهرستان چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز علی‌رضا نیکروز در نشست اقتصاد مقاومتی در شهرستان چرام هدف از این نشست را تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کشاورزی و امنیتی دانست.

فرماندار چرام با بیان این‌که بر ما واجب است مواردی را که مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند هم شرعی و هم عقلی پیگیری کنیم، اظهار کرد: پیگیری منوط به یک زمان خاص نبوده و باید سرلوحه تمام فعالیت‌ها باشد.

وی با اشاره به ابلاغیه معظم‌له، این ابلاغیه را تحت عنوان سه محور کشاورزی، خودکفایی و امنیتی اعلام کرد و عنوان داشت: باید تلاش کرد سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی شهرستان چرام محقق شود.

این مسئول شرایط اقلیمی چرام را متفاوت با دیگر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و خواستار ترسیم وضعیت موجود شهرستان جهت بررسی مشکلات و توسعه کشاورزی شد.

نیکروز با بیان این‌که چرام ظرفیت‌های خوبی در کشت هندوانه، گندم، پیاز، انگور و دیگر محصولات کشاورزی دارد، بر بیشترین بهره‌وری با استفاده از کم‌ترین امکانات تأکید کرد.

وی با اشاره به فصل کاشت و با بیان این مطلب که جهاد کشاورزی باید مدیریت داشته باشد، گفت: کشاورزان فعال در زمینه توسعه بخش کشاورزی باید حمایت و تقویت شوند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام تصریح کرد: تمهیداتی در حوزه کشاورزی انجام شود تا کشاورز در مسیری قرار بگیرد که هم سوددهی به خود داشته باشد و هم بخشی از نیازهای شهرستان را تأمین کند.

نیکروز با اشاره به تعطیل شدن گاوداری‌های چرام متذکر شد: گاوداری به بهانه نداشتن فروش تعطیل می‌شود و در نتیجه کارخانه شیر احداث نشده به بهانه این‌که محصول ورودی ندارند.

این مسئول با بیان این‌که اگر در طول دوران خدمت یک قدم اساسی برداریم آسوده خواهیم بود، گفت: اگر طرح گاوهای پنج رأسی را به شهرستان اضافه کنیم خود به ‌خود تولید بالا رفته و در نتیجه کارخانه‌دار ترغیب به احداث کارخانه در چرام شوند.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول