اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضایی در جمع طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد

مشکل انتخابات 88 تقلب نبود اغتشاش کوچه خیابانی بود

خبرگزاری فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مشکل معترضین انتخابات 88 کوچه خیابانی کردن اعتراضات بود، گفت: نظام با اعتراض انتخاباتی مخالفتی نداشت.

مشکل انتخابات 88 تقلب نبود اغتشاش کوچه خیابانی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن رضایی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی رفتارهای دور از اخلاق اسلامی در کشور اظهار داشت: اکنون این سؤال در ذهن مردم و دلسوزان مطرح است که آیا اگر واقعا اسلام در زندگی و اخلاق سیاسیون کشور وارد شود هرگز شاهد چنین برخوردهایی در میان مسئولان رده‌ بالای کشور خواهیم بود؟

وی گفت: کشور اکنون در یک وضعیت حساس تاریخی است که باید همه دلسوزان و صاحب‌نظران برای برون رفت از این وضعیت بد به میدان بیایند و کمک کنند.

رضایی با بیان اینکه چهار سال آینده کشور از سرنوشت ‌سازترین سال‌ها برای حرکت انقلاب اسلامی به جلو است، تصریح کرد: در چهار سال آینده باید قوی‌ترین دولت تاریخ ایران بر سر کار آید و این به همت مردم برمی‌گردد که سکان هدایت کشور را به دست یک تیم قوی و شایسته قرار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: موفقیت بعد از انتخابات برای من از موفقیت قبل از آن بسیار مهم‌تر است و کشور به یک فضای آرام و عقلایی نیاز دارد.

* اعلام عزای عمومی برای ناهنجاری‌های اخلاقی کشور سخن گزافی نیست

رضایی عنوان کرد: اسلام یک جنبه بسیار مهم دیگر دارد که متأسفانه ما از آن غافل شدیم و فقط به اسلام فردی و اسلام سیاسی توجه کردیم ولی راه معجزه‌گری اسلام در جامعه ایران این است که اسلام اجتماعی را به عنوان بعد سوم اسلام در کنار دیگر ابعاد مذکور به کار ببندیم و مورد توجه قرار دهیم.

وی قدرت اسلام را در تعالی بشر فوق‌العاده خواند و ادامه داد: اسلامی که از عرب جاهلیت معجزه ساخت قدرت زیادی برای تعالی بشر و فرهنگ و مدیریت‌ها دارد که باید آن را وارد زندگی خود کنیم.

رضایی مشکلات فعلی کشور را کاملا بی‌ارتباط با اسلام دانست و اضافه کرد: مشکل از ما مسئولان است نه اسلام زیرا مکتب اسلام یک مکتب قوی و غنی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش عدم توجه به اسلام اجتماعی را موجب از هم پاشیدن خانواده، جامعه و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر اسلام وارد زندگی و اخلاق ما شود شاهد برطرف شدن همه مشکلات جامعه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: نباید در یک جامعه اسلامی از دروغ و توطئه و بحران‌هایی چون طلاق خبری باشد و این‌ها وجود داشته باشد و اگر چنین چیزهایی هست یعنی اینکه ما از اسلام بیگانه‌ایم و آن را وارد زندگی خود نکردیم.

کاندید دور قبل ریاست جمهوری سال 88 ناهنجاری‌های اخلاقی را در کشور نگران‌کننده خواند و گفت: ‌اگر برای این ناهنجاری‌ها در کشور عزای عمومی هم اعلام شود کاری دور از انتظار انجام نشده است.

رضایی این را هم گفت که به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است ولی برخی‌ها آن را در کشور تعطیل کردند و برخی‌ها هم آن را محدود به حجاب کردند.

* اظهارات رضایی در مورد ادعای تقلب در انتخابات سال 88

رضایی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در مورد طرح موضوع تقلب در انتخابات 88 خاطرنشان کرد: مشکل کار در سال 88 طرح موضوع تقلب نبود بلکه مشکل و ایراد کار این بود که این خواسته را کوچه و خیابانی کردند.

وی ادامه داد: مشکل کار این بود که پیگیری‌ها از مسیر قانون منحرف شد و گرنه اگر چنین ادعایی ایرادی داشت در خود قانون چنین چیزی پیش‌بینی نمی‌شد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات سال 88 خود را نیز از معترضین به انتخابات خواند و یادآور شد: خود من نیز ایرادات و اشکالاتی را وارد دیدم و اعتراض خودم را اعلام کردم ولی آن را از مسیر شورای نگهبان دنبال کردم و نهایتا نیز نظر این شورا را پذیرفتم و در مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد شرکت کردم.

وی خواستار حضور همه افراد، جناح‌ها و سلایق مختلف در انتخابات شد و تأکید کرد: من موافق حذف هیچ فرد یا گروهی نیستم.

انتهای پیام/82005/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول