اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مملکت اسلامی نباید حتی یک بیکار و فقیر داشته باشد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مملکت اسلامی نباید حتی یک بیکار و فقیر وجود داشته باشد.

مملکت اسلامی نباید حتی یک بیکار و فقیر داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محسن رضایی شامگاه یکشنبه در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان گرگان و در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: مسئولیت ما در جامعه اسلامی بسیار سنگین است در مملکتی که به نام اسلام مزین شده، مردم نباید در سختی و عذاب باشند.

* ما مسلمانیم، اما با اسلام فاصله زیادی داریم

وی با بیان اینکه معمولاً هر مقام بزرگ مسئولیت بزرگی نیز دارد، ادامه داد: امت اسلام آخرین دین را دارد و بعد از اسلام دین دیگری نمی‎آید، حتی در درون اسلام تورات و انجیل واقعی نیز وجود دارد و از همه پیامبران در دین اسلام با عزت یاد شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دین اسلام مقام ما را بالا برده و مسئولیت ما را نیز سنگین‎تر کرده است، چراکه خداوند مقرر کرده که امت مسلمان باید الگوی جهانیان باشد و رسول خدا(ص) نیز الگوی امت مسلمان باشد.

وی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم، اما با اسلام فاصله زیادی داریم اگر جز این بود در کشور فقر، اعتیاد و بیکاری وجود نداشت.

* در سیاست الگو شدیم، اما در اقتصاد، اخلاق و زندگی مشکلات جدی داریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از رقیب و دشمن انتظاری غیر از کارشکنی نیست، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که آمریکا ما را تحریم نکند و رقیب نداشته باشیم، بلکه باید سیاست قوی داشته باشیم و افراط و تفریط نکنیم.

رضایی با بیان اینکه نباید بگذاریم به مردم فشار آید تا دشمن شاد شود، اضافه کرد: قرآن می‎فرماید یا نباید مسلمان باشید و یا اگر مسلمان هستید، باید مسلمان واقعی باشید، به طوری که دیگران از شما درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از انقلاب به خوبی عمل کردیم، یادآور شد: در مسائل سیاسی، بیداری اسلامی از موج بیداری ایران برخاسته، مقاومت لبنان و غزه از مقاومت ایران برخاسته، بنابراین در مسئله سیاست الگو شدیم، اما در اقتصاد، اخلاق و زندگی مشکلات جدی داریم که نتوانستیم الگو شویم.

* اسلام را به معنای واقعی در اقتصاد، زندگی و اخلاق ورود دهیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر اسلام را در سیاست اخلاق و زندگی وارد کنیم، می‎توانیم الگو شویم، ابراز داشت: همان طوری که اسلام را وارد سیاست و دفاع کردیم اگر اسلام وارد اقتصاد و اخلاق شود، معجزه خواهد شد.

رضایی گفت: معجزه عملی قرآن این بود که ملت عقب‎افتاده تاریخی «صحرای عربستان» که هیچ کسی آن را به حساب نمی‎آورد از آنها یک تمدن بزرگ ساخت که تمدن رم و عربستان را بلعید، بنابراین قرآن آمده و از این ملت چنان تمدنی بزرگ درست کرده است، بنابراین ایران که سابقه فرهنگی طولانی دارد، باید مانند عربستان معجزه کند.

وی متذکر شد: اسلام نباید لقلقه زبان باشد، بلکه باید به معنای واقعی اسلام را در اقتصاد، زندگی و اخلاق ورود دهیم و همه چیز را اسلامی کنیم.

* همان طوری که اسلام سیاسی مهم است اسلام اقتصادی نیز مهم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان عنوان کرد: ما اسلام سیاسی و فردی را رعایت می‎کنیم، اما وقتی به اسلام اجتماعی می‎رسیم پایمان لنگ می‌زند، در صورتی که اسلام اجتماعی یعنی اقتصاد، زندگی و اخلاق، همان طوری که اسلام سیاسی مهم است، اسلام اقتصادی نیز مهم است، چراکه دین اسلام یک دین کامل و جامع است.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول