اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مدیریت اقتصاد ضرورت کشور است/ باید آماده خیزش سوم شویم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌مدیریت اقتصاد کشور یکی از ضروریات مهم است که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

مدیریت اقتصاد ضرورت کشور است/ باید آماده خیزش سوم شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی عصر امروز در مسجد امیر (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: مسئله اقتصاد مسئله‌ای نیست که با اتوبان و سد زدن درست شود.

وی با بیان اینکه رابطه پروژه‌ها را باید با اقتصاد زندگی مردم هماهنگ کرد، بیان داشت: ما می‌توانیم با سربلندی همه تحریم‌ها را پشت‌سر بگذاریم و کشور را به سمت شکوفایی رهنمون کنیم.

رضایی با بیان اینکه ایران با سه ایستگاه مختلف روبه‌رو بوده است، عنوان کرد: کشور ایران ایستگاه سیاست را گذرانده و ایستگاه دوم که مسیر اقتدار است را به دست آورده و حدود 20 سال می‌شود که بین ایستگاه دوم و سوم در حال حرکت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ایستگاه سوم ایستگاه که همان اقتصاد و اخلاق است باید پیش برویم و همه دولت‌هایی که تا الان آمدند، دلسوزی کردند، نمی‌توانیم آنها را به جرم کار نکردن محکوم کرد.

رضایی بیان داشت: مسئله زندگی مردم، اقتصاد و اخلاق در جامعه حل نشده است و این مسئله زمانی حل خواهد شد که ما وارد ایستگاه سوم شویم.

وی با تأکید براینکه باید جامعه اسلامی ایرانی درست کنیم، افزود: بهترین زندگی در سایه اقتصاد و اخلاق شکل می‌گیرد و ما به این سمت حرکت کرده‌ایم اما در ایستگاه سوم هنوز نتوانسته‌ایم به آن زندگی آرمانی،‌ اقتصاد آرمانی و اخلاق آرمانی برسیم که اگر چنین بود این همه اعتیاد، طلاق و مشکلات در زندگی مردم وجود نداشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید شجاعت و بیان واقیعات در کنار دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم اما بعضی‌ها بی‌انصاف بوده و گذشته را نفی می‌کنند.

رضایی افزود: ما ایستگاه اول و دوم را بعد از 30 سال گرفته‌ایم اما هنوز در ایستگاه سوم مسئله اقتصاد، اخلاق و فرهنگ درست نشده است و نباید آن را کتمان کنیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه همراه با امید خوب است، متذکر شد: دغدغه همراه با نامیدی خطرناک است ما هنوز از خیلی مسائل عقب هستیم اما چند سال دیگر باید حرکت کنیم تا به ایستگاه سوم برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: پرده‌پوشی کردن، دعوا و مرافعه و منازعه علامت ناتوانی است و اگر نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم باید صادقانه آن را بیان کنیم.

رضایی با بیان اینکه تأخیر در رسیدن به ایستگاه سوم باید حل شود، متذکر شد: متأسفانه دشمنان درست از همین نقطه ضعف ما استفاده کرده و با تحریم‌های اقتصادی می‌خواهند اقتصاد ایران را به هم بریزند که نشانه‌های بی‌ثباتی در بازارهایمان نیز دیده می‌شود.

وی افزود: ایران دارای منابع طبیعی و انسانی زیادی است که کشور ژاپن فاقد آن است و حتی از لحاظ هوش نیز به ما نمی‌رسند هرچند دیپلماسی و سیاست خارجی مهم است اما باید نقطه آغاز را از خودمان شروع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اینکه ایستگاه سوم انقلاب خیلی طول کشیده است، خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که در کشور با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری تصویب شده که هفت سال از آن گذشته و 14 سال دیگر برای رسیدن به این چشم‌انداز مانده است که باید برای آن فکر جدی بکنیم.

رضایی با بیان اینکه فکر از مدیریت شروع می‌شود، ابراز داشت: ما نیاز به مدیریت جدیدی داریم که قادر باشد ملت ایران را به ایستگاه سوم برساند، تحریم‌ها را بردارد و جامعه را به سمت شکوفایی اقتصادی دعوت کند.

وی با تأکید براینکه مدیریت جدید باید هر فرد را سرجای خود قرار دهد، متذکر شد: اکنون بسیاری از افراد در کشور سر جای خود قرار ندارند، بسیاری از نخبگان کارتن‌خواب هستند و در اداره امور کشور نقشی به آنها داده نشده‌ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیستم اداری ایران بسیار کوچک و تنگ است، بیان داشت: باید این ظرفیت را بزرگتر کرد و نظام اداری کشور باید ظرفیت بیشتری داشته باشد.

رضایی افزود: کشور مشکل بقا ندارد مشکل اصلی پیشرفت است کسانی که می‌خواهند به بقای نظام آسیب بزنند از طریق پیشرفت و اقتصاد وارد می‌شوند که باید این مسئله را جدی گرفت.

وی با تأکید براینکه نیاز به مدیریت اقتصادی در کشور وجود دارد، بیان داشت:‌ برخورداری از علم اقتصاد می‌تواند زندگی مردم را به سمت رفاه و آسایش پیش ببرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ویژگی‌های دولت آینده را در برنامه‌ریزی درست آن عنوان کرد و افزود: شرایط کنونی سخت است اما قابل عبور خواهد بود ما پیچ خطرناکی داریم که باید از آن عبور کنیم و نقطه آغاز نیز از مدیریت شروع می‌شود.

رضایی با تأکید براینکه باید آماده خیزش سوم شویم، اظهار داشت: باید منازعات را کنار گذاشته و پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و دست به دست یکدیگر داده تا ایستگاه سوم را فتح کنیم.

انتهای پیام/2307/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول