اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرترکمن خبر داد

افتتاح 59 طرح عمرانی و اقتصادی در بندرترکمن

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: 16 طرح عمرانی و 43 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‎برداری می‌رسد.

افتتاح 59 طرح عمرانی و اقتصادی در بندرترکمن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالحمید قربانزاده‎گوکلانی بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در ایام سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجموع 59 طرح عمرانی و اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان بندرترکمن افتتاح و به بهره‌برداری می‎رسد.

26 میلیارد ریال هزینه طرح‎های عمرانی

وی ادامه داد: از مهم‌ترین طرح‎های عمرانی شهرستان بندرترکمن می‎توان به لایروبی و ساماندهی رودخانه قره‎سو با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال، افتتاح سالن ورزشی پسران وحدت با اعتبار 10 میلیارد و 500 میلیون ریال، گازرسانی به شهرک صنعتی با هفت میلیارد ریال اعتبار و گازرسانی به 11 واحد صنعتی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن اضافه کرد: پروژه‎های شهری مانند آسفالت، فضای سبز، روشنایی، احداث بلوار و نوسازی با اعتبار 3 میلیارد و 600 میلیون ریال از دیگر طرح‎های عمرانی اجرا شده است.

قربانزاده‎گوکلانی بیان کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده در این بخش 26 میلیارد و 29 میلیون ریال است.

158 میلیارد ریال هزینه طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به پروژه‎های اقتصادی و اشتغالزایی این شهرستان افزود: از مهم‌ترین طرح‎های اقتصادی و اشتغالزایی می‎توان به پرورش گل و گیاه زینتی سبزدشت با اعتبار چهار میلیارد و 700 میلیون ریال، کشتارگاه صنعتی دام و طیور با اعتبار 45 میلیارد و 753 میلیون ریال با استفاده از نیروهای کاملاً بومی امروز اشاره کرد.

وی به احداث بازار ماهی‎فروشان استان گلستان اشاره کرد و گفت: امروز کلنگ‎زنی پروژه احداث بازار ماهی‎فروشان استان گلستان با اعتبار دو میلیارد تومان انجام شد که این طرح در حد خودش بی‎نظیر است و موجب اشتغالزایی و ایجاد فرصت پیشرفت را برای جوانان این منطقه ایجاد خواهد کرد.

ایجاد 300 فرصت اشتغال در طرح‎های اجرا شده

قربانزاده‎گوگلانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این طرح‎های اجرا شده 300 نفر جذب کار می‎شوند که خود کشتارگاه دام و طیور بیش از 100 نفر اشتغالزایی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: بازار ماهی‎فروشان با 120 غرفه می‎تواند حداقل برای 120 نفر جوان اشتغالزایی کند و برای جوانان جویای کار کمک‎رسان باشد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن اذعان داشت: لایروبی رودخانه قره‎سو به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در زندگی مردم ضمن ایجاد جاذبه گردشگری برای مردم، کاهش اثرات سیل و خسارات جانی و مالی را به همراه خواهد داشت.

قربانزاده‎گوکلانی در پایان یادآور شد: یکی دیگر از طرح‎های تأثیرگذار، پروژه برق‎رسانی به چاه‎های آب زمین کشاورزی است که از عوامل بسیار تأثیرگذار در اینجا کاهش شدید هزینه‎ها و تولید محصولات کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی است که منتج به افزایش و ارتقای درآمد مردم شهرستان بندرترکمن و به خصوص کشاورزان می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول