اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی خبر داد

گازرسانی به 30 روستای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: دهه فجر امسال به 30 روستا گازرسانی می‌شود.

گازرسانی به 30 روستای آذربایجان غربی

سیدامیر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عملیات گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی از جمله پروژه‌های افتتاح شده در دهه مبارک فجر سال جاری است.

وی با اشاره به احداث ساختمان عملیات گازرسانی و پست امداد گاز شهرستان نقده با تأمین اعتبار ملی، تصریح کرد: هفت میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اعتبار هزینه شده است.

رضوی به گازرسانی به حفرات خالی و منطقه دام نعل شکل بوکان با لوله‌گذاری به متراژ بیش از 17 کیلومتر اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آماده بهره‌برداری است.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: دهه فجر سال جاری گازرسانی به 30 روستای آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود و با اتصال این روستاها به شبکه گاز طبیعی تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی به 314 روستا می‌رسد.

وی ادامه داد: به دنبال افتتاح پروژه‌های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال 91، 3 هزار و 813 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و به این ترتیب تعداد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند به بیش از 73 هزار خانوار می‌رسد.

رضوی با اشاره به افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای محور دستجرد ارومیه در بخش مرکزی این شهرستان، خاطر نشان کرد: اعتبار این پروژه یک هزار و 158 میلیون ریال است که در اجرای آن 2 هزار و 438 متر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی گازرسانی به روستاهای محور دستجرد ارومیه با اعتبار بیش از 16 میلیارد ریال را یکی از پروژه‌های بزرگ افتتاح شده در دهه فجر سال جاری برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه هفت روستا و 798 خانوار روستایی با اعتبار ملی از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به چهار روستا در شمال آذربایجان‌غربی و در شهرهای ماکو و چایپاره در ایام دهه فجر با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال افتتاح می‌شود، ابراز داشت: لوله‌گذاری به طول نزدیک به 22 کیلومتر برای 635 خانوار روستایی گاز طبیعی مورد نیاز را فراهم می‌کند.

وی از گازرسانی به روستاهای شیرین کندی و آغداش خوی خبر داد و اعلام کرد: منبع تأمین اعتبار این پروژه ملی و بیش از سه میلیارد ریال است و تعداد خانوار بهره‌مند از این پروژه در دو روستای مذکور 196 خانوار است.

رضوی با اشاره به اعتبار 15 هزار و 652 میلیون ریالی گاز رسانی به 9 روستا در بخش مرکزی شهرستان خوی، تصریح کرد: متراژ لوله‌گذاری در این روستاها 32 هزار و 91 متر است و 890 خانوار روستایی از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی به پروژه گازرسانی به روستای توپوزآباد نقده با 142 خانوار اشاره کرد و گفت: لوله‌گذاری انجام شده در این روستا بیش از دو کیلومتر است و اعتبار هزینه شده بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

رضوی ادامه داد: در دهه فجر سال جاری گازرسانی به یک روستا در بوکان، دو روستا در تکاب، دو روستا در شاهین‌دژ و یک روستا در اشنویه به بهره‌برداری می‌رسد و طی آن به ترتیب 88، 666، 262 و 74 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای مجموع پروژه‌های افتتاحی شرکت گاز آذربایجان‌غربی در دهه فجر سال جاری 82 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول