اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

دهه فجر نورانیت و معنویت را به همراه آورد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دهه فجر یک سپیده نورانی بود که توانست سیاهی‌ها، تاریکی‌ها و آلودگی‌ها را از بین برده و در حقیقت زمینه صفا، نورانیت و معنویت را به همراه آورد.

دهه فجر نورانیت و معنویت را به همراه آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با دانش‌آموزان، معلمان و مدیران دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) و حضور ملت ایران و جان‌فشانی شهدای انقلاب اسلامی حاصل شد.

وی تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کردیم که طاغوتی بود و مستشاران و نوکران آمریکایی در این کشور حکومت کرده و بسیاری از آلودگی‌ها و جنایت‌ها را در این کشور گسترش دادند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام خمینی (ره) با رهبری اندیشمندانه توانست این نظام اسلامی را در تمام جهان گسترش دهد.

باریک‌بین ادامه داد: همان طور که رسول گرامی اسلام (ص) در دوران جاهلیت، بت پرستی و شرک توانست با همه این آلودگی‌ها مبارزه کرده و به جای آن توحید، یگانه پرستی و معنویت را فراهم آورد و دین مبین اسلام را در مدینه برقرار کرده و چهره نورانی اسلام در سطح جهان روشن شد.

وی به نقش امام خمینی (ره) در این پیروزی اشاره و تصریح کرد: امام بزرگوار ما که یک فرد برجسته قرآنی بود، با قدرت در برابر اجانب ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی را بنا نهاد که باید بیش از پیش در حفظ این انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری خطاب به دانش‌آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا بیان داشت: دانش آموزان این دبیرستان که در حال فراگیری علوم و معارف اسلامی هستید بدانید که تشکیل این دبیرستان نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قزوین به فراگیری بیشتر مسائل علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شما دانش‌آموزان دبیرستان صدرا باید در ترویج و گسترش مسائل علوم اسلامی و ترویج آن در بین دیگران کوشا باشید تا در آینده از چهره‌های برجسته و عاملان به قرآن باشید.

باریک‌بین توجه به قرآن را مهم دانست و افزود: باید در کسب معارف قرآنی و ترجمه و تفسیر این کتاب آسمانی تلاش کنید که قرآن راه زندگی بهتر را به ما نشان می‌دهد.

وی زمینه حضور بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پررنگ ذکر کرد و گفت: امروز در این نظام مقدس بانوان فاضل و اندیشمندی داریم که عامل و ترویج دهنده قرآن کریم هستند و از شما دانش‌آموزان نیز انتظار می‌رود ادامه دهنده راه این بانوان فاضل و با تقوا باشید.

امام جمعه قزوین به بیداری کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ای فراهم کرد تا مردم کشورهای اسلامی به بیداری اسلامی رسیده و به پاخیزند و در برابر زورگویان ایستادگی کنند.

باریک‌بین به فضای دانشگاه‌ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در عصر حاضر فضای پاک و اسلامی در دانشگاه‌های ما وجود دارد ولی همچنان افرادی هستند که می‌خواهند این فضای اسلامی را آلوده کنند، لذا مسئولان دانشگاه‌ها باید بیش از پیش به این امر توجه کنند.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول