اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح 11 طرح صنعتی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افتتاح 11 طرح مهم صنعتی همزمان با دهه فجر امسال در آذربایجان غربی خبر داد.

افتتاح 11 طرح صنعتی در آذربایجان غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری این طرح‌های صنعتی عمدتاً از سال گذشته و در سال جاری صادر شده است، اظهار داشت: برای افتتاح و بهره‌برداری از 11 طرح صنعتی آذربایجان غربی بیش از 650 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد این طرح‌ها در ارومیه قرار دارند افزود: ارومیه با اختصاص 8 طرح از 11 طرح صنعتی استان و با سرمایه‌گذاری بیش از 593 میلیارد ریال، بیشترین تعداد طرح‌های صنعتی دهه فجر امسال را به خود اختصاص داده است.

اکبری به میزان اشتغال‌زایی این واحدها اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این تعداد واحد صنعتی در آذربایجان غربی به طور مستقیم برای 289 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی تولید انواع لوله‌های اسپرال، انواع سیم و کابل افشان، عایق رطوبتی و قیر، مصالح ساختمانی، سنگ بری و سنگ‌های تزئینی، مواد غذایی و بهداشتی را از جمله طرح‌های صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: طرح‌های صنعتی آذربایجان غربی در دهه فجر سال 91، در سه شهر ارومیه، خوی و مهاباد قرار دارند.

اکبری با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، سرآغاز شکوفایی بیداری مردم ایران و پیشرفت‌های بزرگ جهانی این کشور در عرصه بین‌المللی است، تصریح داشت: این شکوفایی و پیشرفت‌های حاصله از پیروزی انقلاب اسلامی تنها مربوط به یک حوزه نیست، بلکه بعد از این انقلاب شکوهمند ایران اسلامی توانست در حوزه‌های مختلف معدنی، صنعتی، تجارت و غیره نیز در جهان و منطقه حرف اول را بزند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موجب ترس دشمنان این کشور به خصوص در سال‌های اخیر شده است گفت: تحریم‌های علیه ایران در سال‌های اخیر و شدت آن در سال جاری نمونه بارزی از وحشت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اکبری بهره‌برداری از 3 هزار و 140 واحد صنعتی و معدنی در آذربایجان غربی را تنها نمونه‌ای از پیشرفت‌های ایران در حوزه صنعت در این استان عنوان کرد.

انتهای پیام/61009/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول