اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی ‌‌در نشست با فعالان رسانه‌ای ‌اردبیل: ـ 3

حرکت اخیر مجلس و دولت آب در آسیاب دشمن ریختن بود / احمدی‌نژاد و لاریجانی از مردم عذرخواهی کنند

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: حرکت اخیر دولت و مجلس در حقیقت آب در آسیاب دشمن ریختن بود چرا که در این اوضاع و احوال باید از شکاف و تفرقه دوری شود.

حرکت اخیر مجلس و دولت آب در آسیاب دشمن ریختن بود / احمدی‌نژاد و لاریجانی از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا زاکانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: اتفاقی که یکشنبه در مجلس رخ داد اصلاً پسندیده ملت غیرتمند ما نبود که بنده معتقدم کشور به یک انقلاب اخلاقی نیاز دارد چرا که به نظر می‌رسد تحمل مسئولان از یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌ها به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد:‌ این اقدامات همسو با حرکت‌های دشمنان نظام و معاندان انقلاب اسلامی بود چرا که بسیار بد است جواب فحش و توهین را با توهین و ناسزا بدهیم.

عضو مجمع نمایندگان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم رئیس مجلس در مقابل حرف‌های نامناسب رئیس جمهور موضع عقلانی بگیرد اما پرده‌دری‌ها به حدی ناخوشایند بود که عده‌ای سعی کردند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این مطلب که بنده استیضاح کار و تعاون را به صلاح ندانسته و در این زمینه امضایی نیز نکرده بودم، اضافه کرد: بنده همان‌گونه که در طرح سئوال از رئیس جمهور نیز معتقد بودم باید از ظرفیت‌های فراتر از سئوال استفاده شود تا التهاب‌آفرینی به حداقل رسیده و کار با عقلانیت به پیش برود و در این موضوع نیز معتقد بودم مسیری غیر از استیضاح باید لحاظ می‌شد.

وی بیان کرد: کاری که در مجلس انجام شد کاری همسو با خط حرکت دشمن در ایجاد شکاف و نفاق بین مسئولان بود که مرتکبان این ماجرا مشمول این فرمایش مقام معظم رهبری هستند که کسانی که در آستانه انتخابات در کشور بر التهابات می‌افزایند، خائن هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس باید از مردم عذرخواهی کنند؛ رئیس جمهور در این قضیه مقصر است چراکه مسایلی را مطرح کرد که هیچ همخوانی با موضوع استیضاح نداشت؛ رئیس مجلس نیز بخشی از صحبت‌هایش منطقی بود اما در بخش دیگر پا را فراتر گذاشت.

زاکانی در ادامه گفت: بنده معتقدم در این زمینه باید همه مسئولان با تدبیر و دوراندیشی رفتار کنند و در تبعیت از فرمان ولایت بکوشند از ایجاد التهاب و نابسامانی جلوگیری کنند.

صدا و سیما چارچوب مناظرات را اخلاقی ببیند

این نماینده مجلس در مورد مناظرات پخش شده از صدا و سیما و ضرورت تدوین چارچوب مشخص اخلاقی و ارزشی در این زمینه خاطر نشان کرد: اکثر این مناظره‌ها به صورت زنده پخش می‌شود که رئیس صدا و سیما باید آفت‌های مناظرات زنده را ارزیابی دقیقی داشته باشد تا چهارچوب مشخص و الزامات اخلاقی را در این زمینه طراحی کند.

اظهار تأسف از صادرات گندم داخلی و واردات گندم نامناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنان خود موضوع خوداتکایی و تلاش برای افزایش تولیدات داخلی با هدف رسیدن به استقلال واقعی را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه ما باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در رونق تولید و اشتغال استفاده کنیم اما به رغم رسیدن به مرز استقلال در تولید گندم چند سالی است که سالانه چندین هزار تن شاهد واردات گندم و همچنین صادرات گندم مرغوب کشورمان هستیم که بهتر است این سیکل معیوب برطرف شود.

وی اهمیت توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و درآمدزایی در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: در این باب توجه عمده به صادرات کالاهای با کیفیت داخلی و قطع وابستگی از بیگانگان ضرورتی انکارناپذیر است.

اصلاح گمرک و تثبیت بازار ارز در اولویت مجلس

زاکانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در تحول ساختاری هفت‌گانه نظام اقتصادی کشور گمرک مورد توجه است و شایسته به نظر می‌رسد با توجه جدی به صادرات مطلوب و قطع وابستگی‌ها بتوانیم استقلال همه‌جانبه خود را حفظ و به تقویت جبهه اشتغال و تولید کمک کنیم.

وی یکی از اولویت‌های مجلس نهم را اصلاح قانون گمرکات و تقویت این بخش به همراه تثبیت قیمت ارز و دور کردن بازار از تنش اعلام کرد و ادامه داد:‌ انتظار می‌رود در یک فرصت مطلوب‌تر این فرآیند ثمربخش و همراه با نتیجه باشد.

انتهای پیام/62001/‌ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول