اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/199

ناصحی: ولایت فقیه رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: مشاور شهردار تهران گفت: رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران داشتن رهبری آگاه و شجاع و رکن اصلی انقلاب، اسلام بود.

ناصحی: ولایت فقیه رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی لحظاتی پیش و همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همایش ائمه جماعات جنوب استان تهران به تشریح نقش خطیر علما، مراجع عظام، روحانیت و دانشمندان اسلامی در دوران غیبت کبری پرداخت و گفت: توفیق آشنا کردن، ارشاد و هدایت مخاطبان با دین، خدا و معصومین کار دشواری است و این به معنای ایجاد اختیار در مخاطبان جهت انتخاب مکتب اصیل اسلام است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به نقش روحانیت، علما و مراجع از زمان‌های گذشته تا به امروز جهت پیاده کردن حکومت اسلامی و ولایی اظهار داشت: علما برخوردهای مختلفی با خلفا و حکام زمان خود داشتند. یک عده از علما از حاکمان زمان خود دوری کرده و مشغول درس، بحث، تربیت و ... بودند مثل شیخ مرتضی انصاری و شیخ عبدالکریم حائری. در زمان دیگری برخی از مراجع بر این باور بودند که باید برای جلوگیری از ظلم به حاکمیت ورود پیدا کرد مثل سید رضی و خواجه نصیر طوسی و برداشت برخی دیگر از علما بر این بود که باید با حکام ظالم مبارزه کرد و حکومت اسلامی بنیان کرد مثل میرزای شیرازی و سید حسن مدرس و تنها کسی که توانست سلطان ظالم زمان خود را ساقط کرده و اعلام حکومت اسلامی و ولایت فقیه کند، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی بود که در طول تاریخ نمونه است.

مشاور شهردار تهران در امور دینی افزود: رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران داشتن رهبری آگاه و شجاع و رکن اصلی انقلاب، اسلام بود و از طرف دیگر اعتماد متقابل امام بزرگوار و مردم بالاترین سرمایه در جامعه بود که منجر به پیروزی شد و امروز نیز مقام معظم رهبری با داشتن تمام آن خصایص، راه حضرت امام را ادامه می دهند.

رویکرد مسجد محوری شهرداری موید نقش روحانیت در پاسداری و ترویج مسایل دینی و فرهنگی است

مدیر شهری جنوب تهران در گردهمایی ائمه جماعات منطقه اعلام کرد : رویکرد فاخر مسجد محوری در شهرداری تهران موید نقش روحانیت در پاسداری و ترویج مسایل دینی و فرهنگی است و برگرفته از آموخته‌های دینی مدیریت ارشد شهری است.

سید احمد صفوی افزود: این طرح ضمن افزایش همدلی و تعاملات مسجد و شهرداری، امکان بهره‌مندی از نظرات ائمه جماعات و نمازگزاران را فراهم آورده است که در توسعه فعالیت‌های فرهنگی نیز مثمر ثمر است.

سید احمد صفوی در ادامه ضمن تقدیر از علما، ائمه جمعه و جماعات در منطقه گفت: به لطف خدا همکاری و تعامل بسیار خوبی بین علما و مجموعه شهرداری منطقه وجود دارد و توفیق حضور مسئولان شهرداری در مساجد و شنیدن نظرات مردم، انگیزه‌ای ایجاد کرده که بیش از پیش در خدمت شهروندان مومن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی در پایان از شهردار منطقه 15 و تعامل مناسب ایشان با ائمه جماعات مساجد قدردانی کرد. 

بنابراین گزارش، جلسه یاد شده با حضور  ائمه جمعه قیامدشت و خاورشهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سید احمد صفوی مدیر شهری جنوب تهران، حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی مدیر ائمه جماعات مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی، ائمه جماعات منطقه، قائم مقام، معاونان و مدیران منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول