اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

کم توجهی اوقاف به مساجد و امام‌زادگان لنده توجیهی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده از کم توجهی اوقاف و امور خیریه به مساجد و امام‌زادگان این شهرستان انتقاد کرد.

کم توجهی اوقاف به مساجد و امام‌زادگان لنده توجیهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دوری از گناه و معصیت انسان را از لبه پرتاب به قعر جهنم نگاه داشته و او را به سعادت و سربلندی می‌رساند.

وی افزود: انسان‌ها تمام زندگی خود را به دنبال گمشده‌ای سپری می‌کنند، ولی از وجود گم شده خود غافل می‌شوند و این مهم باعث دوری از تقوا و روی آوردن به معصیت می‌شود.

عبدالملکی با تبریک دهه فجر افزود: گرامی‌داشت دهه فجر نشان از آن دارد که ملت ایران گذشته خود را فراموش نخواهد کرد و تا می‌تواند برای حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای خود در طول 34 سال انقلاب تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: خاطره و یاد و سخنان امام و شهدا تا ابد بر تارک دل ما حک شده و در قلب ملت تا همیشه تاریخ زنده‌اند.

خطیب جمعه لنده افزود: ایران اسلامی حرکت در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و علم و ... را مدیون امام و شهدا بوده که به مانند خورشید و ماه راه حرکت و پیشرفت را برای ما روشن کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی گفت: دشمنان می‌خواهند با ما بر سر آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا معامله کنند اما از آن غافل شده که ملت ایران بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: آرمان ملت ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که امام و شهدا درخت آن را آبیاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: هر کشور باید در زمینه‌های مختلف استقلال خود را حفظ کند و مهم‌ترین استقلال برای کشور استقلال سیاسی است که امروز ما به خوبی از آن برخورداریم.

وی به وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) و وصیت‌نامه شهدا اشاره کرد و گفت: وصیت‌نامه امام و شهدا قطب‌نمایی برای حرکت رو به جلوی نظام و انقلاب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده به دستاوردهای انقلاب در طول 34 سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بزرگ‌ترین دستاورد فرهنگی انقلاب فرهنگ اصیل اسلامی در برابر فرهنگ غرب بوده که اصول صحیح زندگی اجتماعی و سیاسی را برای ما به همراه داشته است.

وی به پرتاب کاوشگر پیشگام به فضا توسط مهندسین هوا و فضای ایران اشاره کرد و گفت: دشمن امروز می‌داند که ایران اسلامی به اوج علم و علوم رسیده است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: امروز دشمنان پرتاب کاوشگر به همراه میمون به فضا را نقض حقوق بشر می‌دانند، در صورتی که خود شبانه روز در حال کشتار دسته جمعی ملت‌های مظلوم در اقصی نقاط جهان هستند.

خطیب جمعه لنده در ادامه به حمله اسرائیل به سوریه اشاره کرد و گفت: ملت ایران این حملات را محکوم کرده و از مسئولان بین‌المللی خواهان برخورد قاطعانه با این حملات است.

عبدالملکی در ادامه گفت: اولویت کارها در اجتماع توجه به معیشت مردم بوده و مسئولان باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات وجود ندارد، افزود: مردم از گرانی ناراحتند و مسئولان باید این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند.

عبدالملکی افزود: صف‌های طولانی برنج مردم را ناراحت می‌کند، شما باید این قوت روزمره مره مردم را در اختیار آنان قرار دهید تا ذهنیت احتکار از میان برود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه با گلایه از اداره اوقاف و امور خیریه گفت: کمترین کمک به مساجد و امام‌زادگان شهرستان لنده صورت گرفته و هیچ توجهی به آنها نمی‌شود.

وی از مسئولان اداره اوقاف خواست ضمن توجه به مساجد و امام‌زادگان در بازسازی و زیباسازی و امورات آنها جدیت به خرج دهند.

امانتهای پیام/82013/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول