اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

شعرا هویت تاریخ ایران هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه شعرا هویت تاریخ ایران هستند، گفت: اگر بخواهیم به هویت اصلی خودمان برگردیم باید به شعر شاعران بزرگ ایران‌زمین مراجعه و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

شعرا هویت تاریخ ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، خسرو بیات ظهر امروز در مراسم برگزاری جشنواره مشاعره ادبی در شهرستان بهار اظهار داشت: شعر و شاعری جایگاه خاصی در ایران دارد و شعر دارای محتوای پرنکته‌ای است و از لطایف و معانی خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شعر، مستند مردم است و شعرا هویت تاریخ ایران هستند، ادامه داد: ارتقای فرهنگ و هنر در جامعه نیازمند همراهی و همدلی مسئولان آن جامعه و تعامل نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر است و اگر این دو در کنار هم قرار گیرند اتفاقات بدیع و خجسته‌ای در سطح فرهنگ شهرستان‌ها را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به هویت اصلی خودمان برگردیم و ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... حل کنیم باید به شعر شاعران بزرگ ایران زمین نظیر سعدی، حافظ و.. مراجعه و از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های ادب فارسی در بحث شعرخوانی در اصطلاح علمی مشاعره است، افزود: این شعرخوانی که یک عمل دوطرفی است باید گسترش یابد تا طبع شاعری نیز رونق بیشتری بگیرد.

امام جمعه بهار نیز گفت: شعرا از گنج‌های معنوی یک دیار به حساب می‌آیند و اینان دارای شخصیتی برجسته هستند و با رازداری و مدارا با مردم و صبر در برابر مشکلات به این مهم دست یافته‌اند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: شعرا باید به سمت شعرهای اسلامی پیش روند و بالطبع شعر انقلاب را به نسل جوان معرفی کنند چراکه این مهم اگر با ظرافت صورت پذیرد تأثیرپذیری فراوانی خواهد داشت.

در پایان مجید دلاوری از همدان مقام نخست، مریم شالبافیان، علی احسان طاهری و امیرحسین ابراهیمی از بهار و زهرا ترکاشوند از تویسرکان به ترتیب دوم تا پنجم شدند و هدایایی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آنها اهداء شد.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول