اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد گلستان:

شعرای مازندران، گیلان و سمنان در گرگان گردهم می‎آیند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شعرای مازندران، گیلان و سمنان 23 بهمن ماه به منظور شرکت در مراسم شعرخوانی منطقه‌ای فجر در گرگان گردهم می‌آیند.

شعرای مازندران، گیلان و سمنان در گرگان گردهم می‎آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد رعیت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این مراسم در راستای هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر همزمان در هفت استان به صورت منطقه‎ای برگزار می‎شود.

به گفته وی، براساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان به همراه چهار شاعر حضور می‎یابند.

رعیت ادامه داد: به منظور بهره‎گیری از تجربیات شعرای پیشکسوت و تکریم آنها و همچنین برای ایجاد انگیزه در شعرای جوان، از هر استان یک شاعر پیشکسوت و سه شاعر جوان در مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر شرکت می‎کنند.

این مراسم فرصت مناسبی برای تبادل تجربه بین شعرای پیشکسوت و جوان است

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: این مراسم فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تجربه بین شعرای پیشکسوت و جوان بوده و فقط به قرائت شعر اختصاص دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخلاف برخی از برنامه‎ها همچون جشنواره‎ها که آثار برتر شناسایی و مورد تقدیر قرار می‎گیرند در مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر هیئت داوران برای بررسی آثار انتخاب نمی‎شوند.

وی اضافه کرد: مهمانان شرکت‎کننده در این مراسم صبح دوشنبه، بیست و سوم بهمن ماه 1391، با آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار می‎کنند.

رعیت افزود: قبل از برگزاری مراسم شعرخوانی کارگاه آموزشی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مازندران، گیلان و سمنان و شعرای شرکت‎کننده در این مراسم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی تشکیل می‎شود.

هدف از برگزاری کارگاه آموزشی ارائه آموزش‎های رسمی به شعرا نیست

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی ارائه آموزش‎های رسمی به شعرا نیست، بلکه در این کارگاه استاد صاحب‎نظر در حوزه شعر و شعرا با یکدیگر گفتگوی صمیمانه دارند.

این مسئول اضافه کرد: مراسم شعرخوانی به عنوان برنامه اصلی این رویداد فرهنگی ساعت 18 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

به گفته وی، نماینده ولی‎فقیه در گلستان و استاندار در این مراسم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول