اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌‌التولیه آستان مقدس قم عنوان کرد

افزایش نقش‌آفرینی حرم حضرت معصومه(س) در عرصه بین‌الملل

خبرگزاری فارس: نایب‌‌التولیه آستان مقدس قم گفت: ظرفیت فرهنگ‌سازی و ذهنیت‌سازی در آستان مقدس قم وجود دارد که با تعامل این نهاد مقدس با وزارت امور خارجه می‌توان در عرصه بین‌الملل نقش مهمی ایفا کرد.

افزایش نقش‌آفرینی حرم حضرت معصومه(س) در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حسینی‌نژاد در دیدار با مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: مقام حضرت معصومه(س) در روایات و کلام بزرگان و جامعه شیعی کاملاً روشن است به گونه‌ای این بانو دختر، خواهر و عمه امام معصوم هستند که البته این مقام یکی از ویژگی‌های ایشان است.

وی درباره دیگر فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد:‌ در میان امامزادگان فراوانی که وجود دارند‌ تنها برای سه امامزاده زیارت‌نامه مأثور از جانب امام معصوم صادر شده است که یکی از این سه تن، حضرت معصومه(س) است.

نایب‌‌التولیه آستان مقدس قم با اشاره به سخنان پیامبر و ائمه معصوم(ع) درباره قم گفت: معصومین(ع) با تعاریفی که از شهر مقدس قم داشتند می‌خواستند برای دفن کریمه اهل ‌بیت(س) در این مکان بستر‌سازی کنند و امروز نیز این شهر به برکت وجود مبارک این بانو شهر فقاهت، علم و خاستگاه انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت همین بانو و امام رضا(ع) تحول عظیمی پیدا کرده و مسیر رشد خود را طی کرده است.

حسینی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت تعامل وزارت خارجه با آستان مقدس قم خاطر‌نشان کرد: ‌همکاری آستان مقدس قم با مرکز پژوهش‌ها و دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه می‌تواند رشد چشمگیری برای فعالیت‌های بین‌المللی این آستان در پی داشته باشد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در آستان مقدس قم می‌توان طرح‌های مختلف از قبیل دعوت از اندیشمندان و متفکران کشور‌های اسلامی، تأثیرگذاری بیشتری را در عرصه بین‌الملل رقم زد.

نایب‌‌التولیه آستان مقدس قم اضافه کرد: ظرفیت فرهنگ‌سازی و ذهنیت‌سازی در آستان مقدس قم وجود دارد که با تعامل این نهاد مقدس با وزارت امور خارجه می‌توان در عرصه بین‌الملل نقش مهمی ایفا کرد.

انتهای پیام/2258/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول