اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

تاخیر در اجرای سدهای احداثی در خلخال پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تاخیر اجرای سدهای احداثی در شهرستان خلخال انتقاد کرد.

تاخیر در اجرای سدهای احداثی در خلخال پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در نشست با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: ما انتظار داریم در عملیات اجرایی و ساختمانی سدهای در حال احداث جنوب استان سرعت عمل و دقت نظر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمر به ثمر نشستن این سدها در قیاس با سایر سدهای استان طولانی به نظر می‌رسد که لازم است توجه ویژه‌ای به بهره‌برداری هر چه سریع‌تر سدهای گیوی و بفراجرد صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: البته در کنار این سدها سد اندبیل نیز از اولویت‌های منطقه است که در کنار آن سد هشتجین و نیا‌خرم نیز که مطالعات آن به اتمام رسیده باید در سال آینده عملیات احداثی‌شان آغاز شود.

جعفری بنه خلخال گفت: احداث سد در این منطقه علاوه بر اینکه در تامین منابع آبی شهری و روستایی موثر خواهد بود در تکمیل مجتمع‌های‌ آبرسانی روستایی نیز تاثیر بسزایی داشته و در رونق کشاورزی نیز یک گام موثر خواهد بود.

وی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی سدهای در حال احداث نیز عنوان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم جنوب استان اردبیل این است که از نعمت خدادادی که از کوه‌ها و دشت‌ها جاری شده و به قزل‌اوزن و نهایتاً به دریای خزر سرازیر می‌شود، بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس افزود:‌ با اتمام عملیات احداثی این سدها در کنار رونق اقتصادی، فرصت‌های شغلی و کار‌آفرینی در منطقه شکل گرفته و یک وضعیت رو به رشد را در این حوزه‌ها شاهد خواهیم بود.

سهم جنوب استان از سدهای احداثی در حد صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ منطقی نیست که از 50 سد در حال بهره‌برداری استان سهم شهرستان‌های جنوب استان در حد صفر باشد.

وی از مسئولان استانی و کشوری خواست به خواسته‌های قانونی و به حق مردم جنوب استان در فراهم‌‌سازی زمینه تسریع و بهره‌برداری از سد‌های کوثر و بفراجرد توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعاً مردم این منطقه سال‌هاست که انتظار تکمیل سد کوثر را دارند و هر سال وعده‌هایی مبنی بر آبگیری این سدها داده می‌شود اما دریغ از اجرایی شدن این وعده‌ها که مردم را نگران کرده است.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: با عنایت به مشکلاتی که در روند پیشرفت و عملیاتی ساختمان سدهای گیوی و بفراجرد وجود دارد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قول مساعد داده که با تزریق اعتبار لازم به شرکت پیمانکاری سد کوثر این پروژه از سکون خارج شود.

وی گفت: در مورد‌ سد بفراجرد نیز که 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مسئولان امر قول داده‌اند تا آخر بهمن ماه امسال مشکلات موجود در تعطیلی کارهای اجرایی این پروژه را مرتفع کرده و مردم منطقه شاهد تسریع در روند اجرایی این سد باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ جنوب استان از مناطق مستعد در توسعه باغات و اراضی حاصلخیز است که اگر این سدها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد شاهد رشد و بالندگی روز‌افزون خواهیم بود.

انتهای پیام/62003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول