اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس تاکید کرد

اختصاص بخشی از آب سد طالقان به ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اختصاص بخشی از آب سد طالقان به ساوجبلاغ خواسته مردم است که باید توسط مسئولان اجرایی شود.

اختصاص بخشی از آب سد طالقان به ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد اظهار داشت: برای پیگیری این مصوبه که در سفر اول هیئت دولت در سال 86 به تصویب رسیده، از رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در خواست کتبی شده است.

وی افزود: کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی از مشکلات مردم و کشاورزان این منطقه است و با توجه به اسکان نزدیک به 50 هزار نفر در خانه‌های مهر در آینده‌ای نزدیک، این مسئله جدی‌تر خواهد شد.

وی گفت: کمبود آب کشاورزی، ساوجبلاغ را که با 30 هزار هکتار باغ و اراضی کشاورزی قطب کشاورزی البرز به شمار می‌رود با بحران روبه‌رو می‌کند.

این مسئول افزود: کاهش تولیدات باغی و کشاورزی، بیکاری و مهاجرت روستانشینان از جمله پیامدهای منفی اجرایی نشدن این مصوبه‌ است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد احیای کارخانه‌های پارچه‌بافی فخر ایران و سیپورکس را از برنامه‌های جدی خود در مجلس عنوان کرد.

وی گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور، نزدیک به چهار هزار نفر در این دو واحد صنعتی مشغول به کار بودند اما امروزه به علت فقدان مدیریت صحیح، این کارخانه‌ها تعطیل شده است.

کیایی‌نژاد افزود: با از سرگیری فعالیت این واحدهای صنعتی بزرگ در ساوجبلاغ، بخش زیادی از نیروی بیکار این منطقه که نزدیک به 5 هزار نفر را شامل می‌شود، جذب بازار کار می‌شوند.

وی تسریع در ساخت شهرک صنعتی 800 هکتاری جنوب این شهرستان که مصوبه دولت را هم گذرانده، خواستار شد.

انتهای پیام/2302/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول