اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس خبر داد

تعطیلی عملیات اجرایی سد باراندوز و نازلو چای ارومیه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی عملیات اجرایی در سد باراندوز و نازلو چای ارومیه سبب بروز مشکلات در وضعیت دریاچه ارومیه شده است.

تعطیلی عملیات اجرایی سد باراندوز و نازلو چای ارومیه

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه و احیا و نجات آن از نخستین اولویت‌های برنامه‌ها در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: طرح آب‌رسانی به دریاچه ارومیه از طریق دریاچه سد ارس حتی با وجود تأمین هزینه‌ها و اعتبار مالی مربوط به آن بنا بر گفته وزیر نیرو هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است. این در حالی است که دریاچه ارومیه نقش بسزایی در ادامه حیات زیست محیطی استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر چندین طرح عمرانی بسیار مهم را در لیست برنامه‌ها و سفرهای استانی پیش رو دارد که پس از احیا و نجات دریاچه ارومیه رسیدگی به علت تعطیلی و عدم پیشرفت فعالیت‌های عمرانی سدهای نازلو و باراندوز نیز از آن جمله است.

قاضی‌پور گفت: از شهریور ماه سال جاری دستور تعطیلی و توقف کار سدهای نازلو و باراندوز صادر شده است که این دستور حتی با وجود پیشرفت 40 تا 50 درصدی سد نازلو و پیشرفت فعالیت‌ها در سد باراندوز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

وی اظهار داشت: هر دو سد نامبرده در حال حاضر در تعطیلی کامل به سر می‌برند و کارگاه‌های هر دو سد بدون حضور کارگر راکد مانده است.

قاضی‌پور افزود: از جمله دلایلی که برای تعطیلی این دو سد ذکر شده است علاوه بر عدم تأمین منابع مالی آن وجود مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه است، در حالی که مشکلات مربوط به انتقال آب به دریاچه ارومیه طی جلسات قبلی حل شده بود و عملاً ما منتظر عملیاتی شدن طرح مزبور بودیم.

وی با تاکید بر اینکه به گفته وزیر نیرو قرار است از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده فعالیت ساخت بدنه سد باراندوز از سر گرفته شود، ادامه داد: مردم استان با یکپارچگی ثابت کرده‌اند می‌توان تمام مشکلات را از میان برداشت و این هدف زیر سایه خداوند میسر است.

انتهای پیام/61001/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول