اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

157 سد جدید در کشور احداث می‌شود / هر ماه یک سد ‌بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ‌114 سد با حجم 26 میلیارد متر مکعب در کشور در حال اجرا بوده و مطالعات 157 سد نیز در حال اتمام است.

157 سد جدید در کشور احداث می‌شود / هر ماه یک سد ‌بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد حاج‌رسولیها ضمن عصر امروز در ‌مراسم افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافقنامه 10 پروژه زیرساختی کشور و تشریح شرایط اقلیمی کشور ‌اظهار کرد: هم‌اکنون 142 سد مخزنی با حجم 50 میلیارد متر مکعب در سطح کشور فعال است.

وی اضافه کرد: 114 سد نیز با حجم 26 میلیارد متر مکعب در حال اجرا بوده و مطالعات 157 سد نیز در حال اتمام است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه مبنی بر تسریع در اجرای پروژه‌های سدسازی تا پایان اجرای این برنامه هر ماه یک سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

حاج‌رسولیها تصریح کرد: علاوه بر این، زهکشی و اجرای شبکه آبرسانی به میزان 10 هزار هکتار در هر ماه نیز برنامه‌ریزی شده که تاکنون طبق جدول زمان‌بندی حرکت کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم، ضمن ترسیم موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی منطقه، گفت: هم‌اکنون آب مصرفی استان در بخش‌های مختلف از محل 38 سد کوچک و بزرگ و 21 منبع آب مصنوعی تأمین می‌شود.

محمدحسن واحدی افزود: از مجموع 6 میلیارد متر مکعب آب‎های زیرزمینی استان، 5.5 میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

افتتاح و آبگیری سد مخزنی بار نیشابور که با هدف تأمین قسمتی از آب شرب شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، تأمین آب صنعت، مهار سیلاب و جلوگیری از خسارات به اراضی و روستاها و تأمین و تنظیم «حقابه» و درآمد کشاورزان احداث شده، یکی از پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم است.

انتهای پیام/2558/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول