اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

پوسیدگی دندان یک اپیدمی خاموش است / بودجه وزارت بهداشت پاسخگو نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوسیدگی دندان یک اپیدمی خاموش است که در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد و ایران از این امر مستثنا نیست.

پوسیدگی دندان یک اپیدمی خاموش است / بودجه وزارت بهداشت پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین خوشنویسان در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی استان کرمان با بیان اینکه پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه مهم‌ترین بیماری‌های دهان و دندان است که مشکلات اصلی را ایجاد می‌کند، اظهار داشت: پوسیدگی دندان یک اپیدمی خاموش است که در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد و ایران از این امر مستثنا نیست.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این اداره نیز مبنی بر جلوگیری و پیشگیری از بروز این بیماری است، افزود: اگر اقدامی در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان نکنیم و افراد نسبت به این امر آگاه نباشند و خوب مراقبت نکنند، هزینه درمان برای مردم و دولت به هیچ وجه قابل تامین نیست.

خوشنویسان با تاکید بر اینکه علت اصلی پوسیدگی‌های دندان استفاده نامناسب از مواد قندی و کربوهیدارت‌ها است، بیان کرد: برای درمان پوسیدگی دندان، بودجه کل وزارت بهداشت نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه شعار سالم نگه داشتن دندان سالم در دستور کار این اداره است، افزود: دو گروه سنی زیر شش سال و شش تا 12 سال گروه‌های هدف وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی کشور در راستای پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری پوسیدگی دندان هستند.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: بر این اساس مراقبت از دندان از زمان رویش دندان در دهان کودک آغاز می‌شود و هر شش ماه یک‌بار مراقبت دهان و آموزش بهداشت توسط مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری انجام می‌گیرد.

وی گفت: بعد از سن سه سالگی مراقبت از دندان به صورت سالانه انجام می‌شود و این امر تا سن بالای 20 بر اساس گروه‌های هدفی که ادارات سلامت دهان و دندان در دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی بر عهده دارند، می‌تواند ادامه یابد.

خوشنویسان عنوان کرد: امیدواریم با ارائه آموزش‌های بهداشت و خدمات پیشگیری از سوی این اداره تا سال 1404، گروه سنی 12 ساله را بدون پوسیدگی دندان داشته باشیم.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول