اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور:

به شهدا نیازمندیم/ آفت انسان فراموشی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور گفت: آفت بزرگ انسان فراموشی خود و از یاد بردن بزرگان خودش است و تا زمانی که آن ها را فراموش نکند کمتر دچار شکست می‌شود.

به شهدا نیازمندیم/ آفت انسان فراموشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سردار علی اصغر گرجی‌زاده در یادواره شهدای کارگر و 250 کارگر شهید شهرستان کاشان در سالن اجتماعات شهدای پاسدار سپاه این شهرستان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، روایت رشادت‌ها و جانبازی‌های دلاورمردان عرصه دفاع مقدس برای نسل حاضر است.

وی افزود: نسل نوجوان و جوان امروز که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند حق دارند روایات جنگ برایشان بازگو و گفته شود و به سؤالاتی نظیر چرا جنگ هشت سال طول کشید یا در این جنگ کدام طرف شکست خورد و کدام کشور فاتح حقیقی بود پاسخ داده شود.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه های کشور افزود: اگر ذکری از نام شهدا نیاوریم چیزی از مقام و جایگاه آنان کم نمی‌شود اما به این دلیل باید روایات جنگ برای نسل حاضر بازگو شود که جوانان قدر کسانی که جنگ را طوری اداره کردند که مایه عزت میهن‌شان شد را به طور شایسته‌ بدانند.

گرجی‌زاده با اشاره به اینکه شهدا به ما نیازی ندارند و این ما هستیم که به آن ها محتاجیم پس نباید آنان را فراموش کرد ابراز داشت: آفت بزرگ انسان فراموشی خود و از یاد بردن بزرگان خودش است و تا زمانی که آن ها را فراموش نکند کمتر دچار شکست می‌شود.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: اگر شهدا توسط خودمان معرفی نشوند برخی دیگر عهده‌دار شناساندن آن ها می‌شوند که در این صورت شهیدان را بد معرفی می‌کنند. 

به گفته وی، شهدا که از همه قشرهای جامعه بودند بدون اجبار، داوطلبانه، بنابر احساس وظیفه نسبت به دین و کشور و بدون اینکه اولویت و امتیازی گرفته باشند و با حداقل آموزش نظامی راهی جبهه‌ها شدند.

وی با بیان اینکه برخی برای رسیدن به موقعیت‌های مادی چندین نوع ترفند و خدعه به کار می‌بندند تا به هدف خود برسند یادآور شد: شهدا نیز برای به شهادت رسیدن خود شناسنامه‌ها و مدارک‌شان را تغییر می‌دانند تا بتوانند با رفتن به جبهه‌ها به هدف خود برسند.

گرجی‌زاده بیان داشت: واقعیت‌های پنهان و پیدای هشت سال دفاع مقدس و جانبازی‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام را باید برای نسل حاضر بازگو کرد و مشاهده کرد که آنان با چه رشادتی، بدون امکانات و با حداقل سلاح نظامی در برابر همه دنیا از اسلام و میهن اسلامی خود دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن اشغال شود.

به گفته وی رشادت‌های شهدا را که طی مدت هشت سال دفاع مقدس از اسلام و میهن اسلامی جانانه دفاع کردند و یک قدم از اصول خود عقب‌ نشینی نکردند تا دین و ناموس و وطن خود را حفظ کنند باید برای نسل حاضر بیان کرد تا همه بدانند ما وام‌دار چه کسانی هستیم که اگر آن ها فراموش شوند نابود خواهیم شد. 

یادواره شهدای کارگر و 250 شهید کارگر شهرستان کاشان توسط پایگاه بسیج حضرت ولی عصر(عج) سایپای کاشان و با همکاری سپاه و حوزه کارگری محمد رسول‌الله شهرستان کاشان در سالن اجتماعات شهدای پاسدار این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول