اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان بر مزار شهید گمنام

دانشجویان دانشگاه یاسوج برای دفاع از آرمان‌های شهدا هم‌پیمان شدند

خبرگزاری فارس: مسئولان، دانشجویان و اساتید دانشگاه یاسوج به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در کنار قبر مطهر شهید گمنام دفن شده در این دانشگاه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا هم‌‌پیمان شدند.

دانشجویان دانشگاه یاسوج برای دفاع از آرمان‌های شهدا هم‌پیمان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از ظهر امروز معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس دانشگاه یاسوج و برخی از مسئولان دانشگاهی، دانشجویان و اساتید این دانشگاه بر مزار شهید گمنام حاضر شدند. 

غلام‌علی رضوانی در این آیین اظهار داشت: شهیدان گمنام نام و نشان دارند و ما هستیم که گمنامیم و نیاز داریم که با استعانت و پیروی راه این بزرگان خدایی، برای خود آخرتی رستگار رقم بزنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این روز میثاق با شهدا، حاضر شدن بر مزار این شهید والامقام در یک محیط علمی و فرهنگی یک فرصت و افتخار است که امروز این افتخار نصیب من شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به همراه جمع فرهیخته اساتید و دانشجویان دانشگاه یاسوج بیعت خود را با شهدا تجدید کردیم و با آن‌ها عهد می‌بندیم که همواره پشتیبان راه و آرمان‌های آنان باشیم.

رضوانی، وفاداری به شهداء و آرمان‌های آنان را تضمین سعادت بشر خواند و تأکید کرد: دانشگاه و دانشجو همواره در جامعه پیشرو بودند و امروز نیز در این مقطع حساس که دشمن جنگ‌های اقتصادی و جنگ نرم را علیه نظام اسلامی راه انداخته است، این جلودار بودن دانشگاه و دانشجو اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

حضور دانشجویان و مسئولان دانشگاه یاسوج بر مزار شهید گمنام

به گزارش فارس، در این آیین یکی از دانشجویان که خود را نماینده بخشی از دانشجویان بسیجی معرفی کرد، خطاب به معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آیات شریفه قرآن، وفاداری به عهد یکی از اخلاق‌های مهم یک مسلمان است که متأسفانه در مورد این شهید گمنام و ساماندهی این فضا، کار خاصی از سوی مسئولان استانی نشده است.

این دانشجوی دانشگاه یاسوج خواستار توجه مسئولان فرهنگی این استان به ویژه مجموعه استانداری به ساماندهی این فضا و اختصاص بودجه برای احداث بنا در این مکان مقدس شد.

وی عنوان کرد: بعد از مدت یک‌سال هنوز این بنا تغییری نکرده، در حالی که ما باید این فضا را به گونه‌ای طراحی کنیم که امکان دسترسی و استفاده همه اقشار دانشجویی از آن تسهیل شود.

* ارژنگ: حضور دانشگاهیان در همه جبهه‌های جنگ در 34 سال از عمر انقلاب مشهود است

رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به خواسته این دانشجو گفت: نقشه و طرح بنای این مکان مقدس و فرهنگی آماده شده و در برنامه مالی سال آینده قرار گرفته است.

اردوان ارژنگ، وجود چنین فضایی در یک مکان علمی را یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های جامعه دانشجو و دانشگاهی در هشت سال دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: هیچ گاه کلاس‌های درس در این دانشگاه بی‌ارتباط با جبهه‌های جنگ در دوران مختلف عمر این انقلاب نبوده است.

 

حضور دانشجویان دختر بر مزار شهید گمنام دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج و استاد حوزه معارف و دین در این دانشگاه بیان کرد:‌ آن‌گاه که در این مملکت جنگ توپ و تانک بود، این دانشجویان و کلاس‌های درس بودند که خود را مسئول دانستند و خالصانه از دین و خاک و بوم خود دفاع کردند و امروز نیز که جنگ‌های نرم و اقتصادی به این کشور تحمیل شده، بازهم دانشجویان و دانشگاهیان هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی یادمان شهید گمنام در دانشگاه یاسوج را یک فضای معنوی و فرصت فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه یاسوج پیروی از آرمان‌های شهدا را برای خود افتخار می‌دانند.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول