اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام:

ظرفیت واحدهای گاوداری چرام محدود است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: با همه قابلیت‌های این شهرستان برای دامپروری، اکنون ظرفیت واحدهای گاوداری چرام محدود است.

ظرفیت واحدهای گاوداری چرام محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان چرام در راستای تولیدات کشاورزی با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی، فرمانده سپاه چرام و جمعی از مسئولان محلی شهرستان در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد.

سید خدارحم معتمدی در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به نتایج عملی و مطلوب به لحاظ تقویت بخش کشاورزی دست پیدا کنیم، اظهار کرد: حوزه کشاورزی دارای ابعاد مختلفی از لحاظ موضوعات مهم مملکتی است.

رئیس جهاد کشاورزی چرام ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید اطلاعات کلی را دانست و آن‌گاه به مسائل و مشکلات جزئی شهرستان پرداخت تا به راحتی بتوانیم این مشکلات را از پیش‌رو برداریم.

وی در بحث تولید، درآمد کلی را تقسیم شده در سه بخش ارزابی و خاطرنشان کرد: درآمد دولت در سه بخش تولید صنعت، تولید کشاورزی و تولید خدمات مطرح می‌شود.

معتمدی این بخش‌ها را غیر وابسته به صنعت نفت ذکر کرد و ابراز داشت: در بخش صنعت و خدمات اهرم‌هایی وجود دارد که بخشی از آنها، از توان ما خارج است.

این مسئول با اشاره به بخش تولید در کشاورزی بیان داشت: این بخش می‌تواند متکی به نهادها و امکانات داخلی باشد که در چرخه توسعه به عنوان یک حلقه است.

وی کشاورزی را زیربنای همه بخش‌ها دانست و متذکر شد: کشور ما کشوری است که می‌تواند این استعداد را داشته باشد تا در وضعیت موجود بخش کشاورزی را راه نجات خود در مشکلات و تحریم‌ها قرار دهد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با اشاره مشکلات موجود در مجموعه داخلی در ارتباط با بخش کشاورزی عنوان کرد: اگرچه بانک کشاورزی یک اهرم در کنار جهاد برای توسعه کشاورزی است، اما سیاست‌های خود را به عنوان یک بانک از لحاظ صرفه اقتصادی مدنظر دارد.

وی با اعلام این خبر که الحاق بانک کشاورزی به جهاد کشاورزی تصویب شده، به گونه‌ای که کارمندان بانک کارمندان جهاد کشاورزی باشند، ابراز داشت: این تحول بزرگ باید در سیستم اداری کشور به وجود آید تا بتواند در تصمیم‌گیری‌ کلان کشور تاٌثیرگذار باشد.

معتمدی با اشاره به این‌که قرار بود به ازای هر هکتار کشتی که کشاورز در هر فصل انجام می‌دهد، یارانه تولید به صورت مستقیم به حساب کشاورز واریز شود، گفت: با انجام نگرفتن این کار از یک طرف حامل‌های انرژی و موارد مختلف هزینه شده در بخش کشاورزی افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر با ثابت ماندن قیمت محصولات کشاورزی در حد خود، کشاورز زیان می‌بیند.

مدیر جهادکشاورزی چرام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلات ارائه شده در حوزه دامداری شهرستان چرام هدف از اجرای این طرح را اضافه شدن ظرفیت دامداری شهرستان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت گاوداری در شهرستان چرام کم است، یادآور شد: با همه قابلیت‌هایی که موجود است باید این ظرفیت را افزایش داد. 

انتهای پیام/82002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول