اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد

دستیابی به پایداری تولید در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به خودکفایی این استان در زمینه تولیدات کشاورزی گفت: هدف‌گذاری ما دستیابی به پایداری تولید در بخش کشاورزی است.

دستیابی به پایداری تولید در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مظفر قنبری بخش کشاورزی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار دانست و اظهار داشت: در دولت نهم و دهم از بخش کشاورزی حمایت ویژه‌ای شد که نتیجه آن را امروز در توسعه و جهش اساسی در بخش‌های مختلف شاهد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که توانسته‌ایم با توجه به تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی علاوه بر رفع نیازهای داخلی، بخشی از تولیدات کشاورزی را نیز صادر کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اکنون در بخش کشاورزی در زمینه‌ها‌ی مختلف به خودکفایی رسیده‌ایم که در سایه و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه هر چه بهتر و مدیریت یافته‌تر برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی، تلاش خود را دوچندان کرده‌ایم تا بتوانیم در این بخش مهم از اقتصاد ملی میهن اسلامی به پایداری در تولید دست یابیم.

قنبری گفت: استان فارس چند سال است در عین حال خشکسالی در تولید گندم مقام نخست کشور را دارد و توانسته‌ایم جایگاه برتر خود را در تولید بسیاری از محصولات نیز حفظ کرده و افتخار می‌کنیم که هم‌اکنون فارس می‌تواند 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی هم‌اکنون فارس علاوه بر تامین مایحتاج این استان توان صادرات به استان‌ها و دیگر کشورها را دارد.

وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای بخش کشاورزی فارس را نشانه‌ای بارز از عزم و توان دست‌اندرکاران بخش کشاورزی فارس در توسعه و گسترش کشاورزی نوین عنوان کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای عموم مردم فراهم می‌آورد تا بتوانند علاوه بر بازدید با توانمندی‌های تولیدی و تخصصی این بخش آشنا شوند.

این مسئول در پایان متذکر شد: این نمایشگاه از 63 غرفه تشکیل شده که در آن دستاوردهای بخش کشاورزی در زمینه‌های محصولات زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور، تحقیقات، ترویج و... برای عموم به نمایش درآمده‌اند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول