اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج خبر داد

خسارت 30 میلیارد ریالی سیل به قلعه‌گنج/ راه ارتباطی 15 روستا مسدود است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج گفت: بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در شهرستان قلعه‌گنج 30 میلیارد ریال به تأسیسات و زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی خسارت وارد کرد.

خسارت 30 میلیارد ریالی سیل به قلعه‌گنج/ راه ارتباطی 15 روستا مسدود است

ایوب فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج با اشاره به خسارت وارده در نتیجه آب‌گرفتگی در این منطقه اظهار داشت: بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در شهرستان قلعه‌گنج 30 میلیارد ریال به تأسیسات و زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی افزود: طغیان رودخانه و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی سبب شد، راه ارتباطی 15 روستای بخش مرکزی قلعه‌گنج همچنان مسدود و راه مواصلاتی قلعه‌گنج به جاسک بیش از 50 درصد تخریب شود، اما تردد در آن به طور یکطرفه جریان دارد.

فلاحی با بیان اینکه  محور ارتباطی قلعه‌گنج به منوجان که از صبح دیروز قطع شده بود، هم اکنون باز و تردد جریان دارد، تصریح کرد: بر اثر شدت بارش‌های اخیر بیش از 20 حلقه چاه کشاورزی، هشت رشته قنات و 200 هکتار از اراضی کشت جالیزی، گندم و اراضی کشاورزی تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 باب مدرسه دچار آب‌گرفتگی، چهار واحد مسکونی تخریب و برق 12 روستا در بخش مرکزی قلعه‌گنج قطع شد که با تلاش مأموران اداره برق در 10 روستا برق وصل شد، و برق دو روستا هنوز قطع است و خط انتقال آب از چاه‌ دادخدا به قلعه‌گنج نیز دچار آسیب شده است.

سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج با بیان اینکه این روند اجرای لوله‌گذاری را در مناطق آسیب‌دیده مختل و متوقف کرده است، گفت: شبکه آبرسانی دو روستا قطع و یک حلقه چاه تخریب شد.

فلاحی با اشاره به کمبود امکانات اولیه و ادوات راه‌سازی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بخش مرکزی افزود: به محض دریافت گزارش سیل، ستاد بحران شهرستان در محل فرمانداری تشکیل و اکیپ‌های امداد هلال‌احمر و فرمانداری در مناطق سیل‌زده حاضر و کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/80004/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول