اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارتباط با نهادهای مدنی و مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی:

سمن‌ها برای پیشگیری از جرایم تلاش کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارتباط با نهادهای مدنی و مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی گفت: مسئولان سازمان‌های مردم ‌نهاد در راستای پیشگیری از وقوع جرایم وارد عمل شده و در این ارتباط فعالیت کنند.

سمن‌ها برای پیشگیری از جرایم تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد میرزایی ظهر امروز در جلسه‌ای که با موضوع بررسی گروه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد از نظر کارکرد در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح دنیا فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دهند لیکن می‌طلبد در کشور ما نیز به این تنوع فعالیت‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه‌ها تشکل‌هایی غیردولتی بوده و با اهداف غیرسیاسی در حال ارائه خدمات هستند، افزود: در سراسر جهان سمن‌ها تشکل‌هایی جدید‌‌التاسیس و نوپای جهان قلمداد می‌شوند ولی بین ملل اسلامی از قدمت طولانی برخوردار هستند که می‌توان مؤسسه‌های خیریه و قرض‌الحسنه را نام برد.

میرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون برای ساماندهی سمن‌ها طرحی در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود، اضافه کرد: چنانچه این طرح توسط نمایندگان مجلس به تصویب برسد بسیاری از مسائل موجود در این زمینه رفع می‌شود و علاقه‌مندان برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ به دولتمردان یاری می‌رسانند.

وی لزوم ورود سمن‌ها در حوزه پیشگیری از جرایم را خواستار شد و افزود: چنانچه افراد علاقه‌مند در این حوزه ورود پیدا کنند تا اندازه قابل توجهی از حجم کار ناجا، سیستم قضایی و ... کاسته شده و در این قبیل امور به صورت سرسام‌آور هزینه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در ارتباط با تضییع حقوق بشر ایران اسلامی را متهم می‌کنند، افزود: چنانچه از ظرفیت‌های نهفته بین مردم به شکل مطلوب بهره‌برداری به عمل آید به راحتی می‌توان پاسخ مغرضان را داد و برای احقاق حقوق مردم بیشتر تلاش کرد تا دشمنان بهانه‌ای برای تبلیغات منفی در اختیار نداشته باشند.

میرزایی رسیدگی جدی و ساماندهی سمن‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر بر روند فعالیت این قبیل تشکل‌ها نظارت اعمال نشود این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود به طوری که در ماه‌های پایانی دولت اصلاحات بدون اینکه استعلام صورت بگیرد برای راه‌اندازی سمن مجوز صادر شد و در فتنه 88 نیز نقش‌آفرینی کردند بنابراین باید تلاش شود افرادی با اغراض سیاسی به این حوزه ورود نکنند.

رئیس اداره ارتباط با نهادهای مدنی و مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کل کشور به تشکیل شورای هماهنگی سمن‌ها و نهادهای مدنی اشاره کرد و اظهار داشت: سمن‌های همه‌ استان‌های کشور یک نفر نماینده برای شرکت در این شورا انتخاب کنند تا هماهنگی و برنامه‌ریزی در عرصه‌های گوناگون به راحتی و با سهولت بیشتری انجام بگیرد.

انتهای پیام/61002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول