اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

قرار وثیقه 70 میلیون تومانی برای جوان مجرم در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: پسر جوانی که عکس‌های خصوصی خانمی را در سایت‌های اجتماعی منتشر کرده بود تنها برای جنبه عمومی جرم قاضی قرار وثیقه 70 میلیون تومانی صادر کرد.

قرار وثیقه 70 میلیون تومانی برای جوان مجرم در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری جرایم سایبری اظهار کرد: بیشترین آسیبی که به مردم وارد می‌شود به خاطر نداشتن آگاهی لازم است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی به یکی از پرونده‌های جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: طی دو روز گذشته زوج جوانی با مراجعه به پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی اظهار کردند عکس‌های خصوصی خانم جوان در سایت‌های اجتماعی منتشر شده و خواستار رسیدگی موضوع شدند.

عرفانی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیس آگاهی در این زمینه آغاز شد و با اقدامات خوب و جمع‌آوری اطلاعات فرد مورد نظر که جوانی 20 ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

وی تاکید کرد: جوان مجرم در بازجویی گفت تصور نمی‌کردم پلیس حضور قوی در سایت‌های اجتماعی داشته و بتواند به سرعت من را شناسایی کند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در ارتباط با تشریح پرونده اظهار کرد: جوان مجرم در سن 15 سالگی با خانم جوان آشنایی داشته و در همان زمان توانسته عکس‌هایی از او بگیرد و بعد از مدتی خانم ارتباط خود را با مجرم قطع می‌کند و پس از گذشت چند سال ازدواج می‌کند.

عرفانی افزود: جوان مجرم دوباره خواستار ارتباط با خانم می‌شود و هنگامی‌که با مخالفت او رو‌به‌رو می‌شود عکس‌های خصوصی خانم جوان را در سایت‌های اجتماعی منتشر کرده و نسبت به خانم تهمت و افترا می‌زند.

وی یادآور شد: مجرم به علت نداشتن آگاهی از قانون تصور می‌کرد این عمل او جرم کمی دارد؛ اما با رضایت زوج جوان، قاضی تنها برای جنبه عمومی پرونده قرار وثیقه 70 میلیون تومان را صادر کرد که این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: قانون با مجرمان برخورد قاطع دارد و توصیه ما به افراد این است که هیچ‌ وقت عکس‌های خصوصی و شخصی خود را در سایت‌ها و در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

انتهای پیام/70022/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول