اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

54 نفر به جرم اختلاس، پولشویی و زمین‌خواری دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری 54 نفر متهم در مورد جرائم پولشویی، احتکار، اختلاس، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین‌خواری و رباخواری خبر داد.

54 نفر به جرم اختلاس، پولشویی و زمین‌خواری دستگیر شدند

قنبر مداحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: اداره مبارزه با جرائم اقتصادی در 9 ماهه امسال 54 نفر متهم در مورد جرائم پولشوئی، احتکار، اختلاس، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین‌خواری و ربا خواری دستگیر شده‌اند.

وی ارزش این پرونده‌ها را 420 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برخورد جدی با مرتکبان جرائم اقتصادی در دستور کار پلیس است.

در صورت شکایت مسئولان بانک‌ها بدهکاران کلان بانکی در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد

مداحی تصریح کرد: 81 درصد جرایم وقوعی در استان آذربایجان‌شرقی مربوط به انواع سرقت‌ها، 13 درصد جرایم وقوعی به جرایم جعل و کلاهبرداری و شش درصد جرایم مربوط به جرایم خشن است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: 70 درصد سرقت‌ها، 85 درصد جرایم خشن و 89 درصد جرایم جعل و کلاهبرداری در 9 ماهه امسال در استان آذربایجان شرقی کشف شده است.

مداحی ادامه داد: در صورت شکایت مسئولان بانک‌ها شناسایی بدهکاران کلان در دستور پلیس و دستگاه محترم قضایی قرار می‌گیرد.

64 درصد کلاهبرداری‌ها از طریق پیامک است

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از شهروندان خواست به پیام‌های واهی مثل برنده شدن در قرعه کشی‌های همراه اول و امثال آن توجه نکنید که این روش از جمله روش های کلاهبرداری است که از طریق عملیات بانکی کارت به کارت کلاهبرداری می‌کنند که متاسفانه افزایش شدید دارد که 64 درصد پرونده‌های کلاهبرداری را شامل می‌شود.

کشف 170 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌شرقی/ افزایش قاچاق لوازم آرایشی و دارو

وی، ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان آذربایجان‌شرقی در 9 ماهه سال‌جاری را نزدیک به 170 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این ارتباط 2 هزار و 339 نفر دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال‌جاری ورود کالای قاچاق به استان آذربایجان شرقی کاهش یافته است، گفت: در این مدت ورود لوازم آرایشی و دارو افزایش پیدا کرده است.

مداحی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع در مورد جرایم را باعث ناموفق شدن مجرمان در ارتکاب جرایم و اعلام به موقع کشف جرایم سبب افزایش احساس امنیت در اذهان عمومی دانست.

انتهای پیام/60002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول