اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:

خلاء تدوین حقوق کودک ملموس است/تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: یکی از خلاء‌های قابل لمس و آزار دهنده تدوین حقوق کودک است که هنوز شکل اجرایی و عملیاتی به خود نگرفته است.

خلاء تدوین حقوق کودک ملموس است/تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردی‌زاده صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی کودک و نوجوان در اردبیل اظهار داشت: اگر در این حوزه بتوان خلا موجود در نظریه‌پردازی و تدوین راهکارهای مناسب برای حفظ حقوق کودکان و نوجوانان را طراحی و تدوین کرد، بهتر می‌توان مشکلات فراروی این حوزه را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از کشورمان مرجع رسمی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای کودک و نوجوان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این امر پیشقدم شده و طرح تشکیل کارگروه کودک و نوجوان را در استان‌ها به هیئت دولت پیشنهاد داده تا ساختار این کارگروه با حضور دستگا‌ه‌های متولی شکل بگیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآور شد: ما علاوه بر اینکه در حوزه نظریه‌پردازی با خلاها و مشکلاتی روبرو هستیم، در حوزه تصمیم‌گیری‌ نیز نتوانستیم آنگونه که شایسته و مناسب بوده برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم، در حالی که تشکیل این کارگروه می‌تواند خروجی مثبت در تعامل و همراهی دستگاه‌ها داشته باشد.

اللهوردی‌زاده گفت:‌ در این زمینه طرح اولیه تدوین شده و امیدواریم با ارائه پیشنهادات و نظرات در خصوص تشکیل کارگروه و شکل‌گیری مطلوب آن نظرات نهایی و تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه اعمال شود.

این مسئول افزوده شدن اعضایی همچون تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و نهاد کتابخانه‌های عمومی را به این مجموعه ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ادبی، هنری و فرهنگی این دستگاه‌ها در گروه سنی کودکان و نوجوانان است و در کتابخانه‌های عمومی نیز بخش کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه سیاست‌گذاری‌ها و راهبرد‌ها به سمت حضور فعالانه این نهاد‌ها منجر شود.

تدوین برنامه پنج ساله کانون در اردبیل

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما همه ساله کتاب کار یک ساله‌ای را در مراکز کانون تدوین می‌کنیم تا بر اساس آن فعالیت‌ها هدف‌گذاری شده و به سرمنزل مقصود برسد که برای اولین بار در سال جاری برنامه‌ پنج ساله کانون تدوین شده تا همسو با این برنامه برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

اللهوردی‌زاده تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم در قالب کارگروه کودک و نوجوان برنامه‌های سایر نهادها که همسو با اهداف ماست در کارگروه تجمیع شده و به صورت مدون جهت اجرا ابلاغ شود.

وی در تعریف کارگروه کودک و نوجوان به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیر استانی ادامه داد: این مجموعه به شکل یک نهاد رسمی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و در حقیقت مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی دارای اختیارات وسیعی است.

دبیر کارگروه کودک و نوجوان استان ابراز داشت: برخی از وظایف این گروه واجد جنبه‌های سیاست‌گذاری، هماهنگی و تخصیص اعتبار است و برخی دیگر جنبه نظارتی و مراقبتی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اللهوردی‌زاده در پایان سخنان خود اهداف کلی را در این زمینه تبیین خط مشی جایگاه کودک و نوجوان در ساختار اجتماعی و فرهنگی و لزوم توجه به آن در استان اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول