اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری:

50 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری گفت: در سال جاری 50 موقوفه در استان ثبت شده است.

50 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این تعداد موقوفه با نیت‌های متفاوت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان به ثبت رسیده است.

وی فقرزدایی را یکی از کارکردهای مهم وقف برشمرد و گفت: وقف یک پدیده اجتماعی و فرهنگی اسلامی بوده که در راستای رسیدن به توسعه استان‌ها موثر است، بر همین اساس وقف در استان‌های کمتر توسعه یافته نقش سازنده‌ای دارد.

طباطبایی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ وقف می‌توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد، خاطرنشان کرد: وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است که به این وسیله سرمایه‌های جامعه در اختیار همگان قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی زمینه‌های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقف موجب تعدیل ثروت، توازن اجتماعی و همکاری جامعه می‌شود، تعدادی از مصارف و مواردی که بر آنها وقف صورت می‌گیرد شامل مدارس، کتابخانه‌های عمومی، بیمارستان‌ها، مسافرخانه‌ها، غرس اشجار و درختان میوه برای زیبایی شهر و استفاده عابرین، تعمیر پل‌ها و معابر عمومی، ایتام، معلولین، درماندگان، زندانیان، درمان بیماران روانی و تشکیل خانواده است.

وی تأکید کرد: این عناوین تمام آنچه را که یک جامعه پیشرفته در ابعاد مختلف اجتماعی احتیاج دارد، در برگرفته و فقر را کاهش می‌دهد.

طباطبایی با بیان اینکه افزایش سطح اشتغال، کارآفرینی و ایجاد اشتغال از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جوامع انسانی است، ادامه داد: متون اسلامی نیز تلاش برای اداره‌ معاش خانواده را هم‌سطح جهاد در راه خدا قلمداد کرده و یکی از کارکردهای وقف رویکرد اقتصادی آن است.

این مسئول با بیان اینکه در استان بسیاری از نهادهای دولتی در املاک موقوفه مستاجر هستند، تصریح کرد: با توجه به مبلغ اندک اجاره‌بها موقوفه تعدادی راضی به پرداخت مبلغ اندک و ادای حقوق موقوفه نیستند که این امر می‌طلبد مسئولان استانی و شهرستانی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول