اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف نیشابور

به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف مردم برداشت مناسبی از موقوفه‌ها ندارند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: مردم به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف متولیان موقوفه‌های محدوده‌های روستایی، برداشت مناسبی از نحوه مصرف‌ کردن عواید موقوفه‌ها ندارند.

به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف مردم برداشت مناسبی از موقوفه‌ها ندارند

حجت‌الاسلام محمد ذاکری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: متاسفانه در طول تاریخ وقف‌نامه‌های زیادی از بین رفته یا برای تعداد زیادی موقوفه، وقف‌نامه تنظیم نشده است.

وی افزود: تعداد زیادی موقوفه به‌دلیل مخفی‌کاری بهره‌برداران ثبت نشده است.

این مسئول بیان داشت: خیلی خدمات در روستا از ناحیه موقوفه‌ها ارائه می‌شود، نظیر برگزاری مجلس مذهبی و یا اطعام میهمانان، اما چون اطلاع‌رسانی نمی‌شود، شبهاتی وجود دارد.

ذاکری از اینکه این احساس در خیلی‌ها از جمله ادارات وجود دارد که از اوقاف برای برگزاری مراسم مختلف مساعدت بگیرند، انتقاد و اضافه کرد: این ذهنیت غلط به خاطر نحوه عمل گذشتگان ایجاد شده و این خلاف است که هر کسی زمین ندارد باید از اوقاف زمین بگیرد!

سرپرست اداره اوقاف نیشابور ادامه داد: سه سال است که واگذاری اراضی در کل کشور از سوی اوقاف ممنوع شده است.

ذاکری در خصوص سه پروژه مشارکتی تازه انعقاد یافته اداره اوقاف نیشابور، بیان داشت: تمام سه پروژه آورده اوقاف زمین است، اما در یک پروژه شهرداری با صدور پروانه مشارکت کرده و بخش خصوصی در خصوص ساخت اعیان مشارکت کرده، اما در دو پروژه دیگر شهرداری دخالتی ندارد و اعیان توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه این اداره این است که خود در زمین موقوفه سرمایه‌گذاری کند و اگر توان نداشت، با دیگران مشارکت کند تا موقوفه احیا شود. 

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول