اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف میناب:

200 موقوفه در میناب وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب از وجود 200 موقوفه منفعتی با یک‌هزار و 850 رقبه در این شهرستان خبر داد.

200 موقوفه در میناب وجود دارد

جابر زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان این‌که میناب یکی از شهرستان‌هایی است که موقوفه‌های زیادی دارد، اظهار داشت: موقوف علیهم و نیات واقفان در میناب بیشتر کمک به مساجد، برپایی مجالس تعزیه اباعبدالله‌الحسین (ع) و روضه‌خوانی سیدالشهدا و کمک به مستمندان و ایتام است.

وی ادامه داد: موقوفه ناصری از موقوفه‌های شاخص در شهرستان میناب است.

زارع همچنین تعداد واقفان در سال 91 را هشت نفر ذکر کرد و افزود: ارزش ریالی موقوفات در سال‌جاری 300 میلیون تومان است.

این مسئول عنوان کرد: وقف یک باب نانوایی در محله پشته مهنو توسط یک زوج کهنسال از بزرگ‌ترین موقوفات در سال 91 است.

زارع اظهار داشت: نواختن زنگ وقف در مدارس شهرستان، برپایی نمایشگاه هفته وقف، همایش یاوران وقف، برگزاری نشست‌های صنفی با بازاریان و روحانیون از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در میناب است که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به پروژه‌های عمرانی در زمینه موقوفات، ادامه داد: احداث یک‌هزار متر فضای تجاری در موقوفه عبدالله‌خان معلمی، 10 هزار متر تجاری_مسکونی در موقوفه زنانه هوموشی و 300 متر تجاری_مسکونی ماتم قلعه از اقداماتی است که از محل بنیاد توسعه و عمران موقوفات در حال اجرا است.

وی افزود: احداث بخش فرهنگی و خانه عالم زیارت ابوالفضل (ع) شهمرادی با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان، بهسازی و توسعه سرویس‌های بهداشتی آستانه احمدآباد با اعتبار 100 میلیون تومان از محل اداره اوقاف و امور خیریه از دیگر طرح‌های در دست اجرا در میناب است.

گفتنی است، در میناب 13 آستانه، زیارتگاه و بقعه متبرکه وجود دارد که زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اداره می‌شوند.

انتهای‌پیام/88004/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول