اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد

لزوم تاسیس اردوگاهی خارج از شهر برای افراد ناهنجار

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم تاسیس اردوگاهی خارج از شهر برای افراد ناهنجار تاکید کرد.

لزوم تاسیس اردوگاهی خارج از شهر برای افراد ناهنجار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد‌ حق‌نگر عصر امروز در نشست خبری که با عنوان «اقدامات مسئولان و مطالبات دانشجویان درباره ساماندهی وضعیت کارتون‌خواب‌ها» در سازمان بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، اظهار داشت: به تعبیر مقام ‌معظم ‌رهبری، دانشجویان افسران فرهنگی نظام هستند و به دلیل احساس پاک، خودشان را در تمام زمینه‌ها مسئول می‌دانند.

این مسئول ضمن اشاره به رواج مواد مخدر در جامعه تصریح کرد: قوانین کشور ما در مبارزه با اعتیاد بازدارنده نیستند اما در کشور‌های همسایه ما، برای فردی که مقداری اندک از مواد مخدر را با خود حمل کند، مجازات‌های بسیار سنگینی در نظر گرفته‌ شده‌ است اما در ایران چنین نیست.

وی اضافه کرد: گاهی دیده می‌شود افرادی با مقادیر بسیار مواد مخدر دستگیر و پس از مدتی کوتاه با وثیقه آزاد می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به این شهرستان که به عنوان یکی از شهرهای فرهنگی کشور محسوب می‌شود گفت: صحنه‌هایی که در اطراف حرم مطهر احمد‌بن ‌موسی (ع) شاهد هستیم، شایسته این شهر نیست.

این مسئول در بیان راهکار‌های حل این مسئله گفت: شیراز احتیاج به بسیج عمومی و همکاری تمام نهاد‌ها دارد که باید مسئولانه وارد شوند تا ریشه اعتیاد در استان ما خشکانده شود.

وی در ادامه ابراز داشت: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری در این زمینه تلاش‌های لازم را دارند که نیاز به همکاری دیگر نهاد‌ها نیز احساس می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اشاره به مراکزی مانند اردوگاه هدایت که به معتادان و افراد ناهنجار جامعه خدمات ارائه می‌دهند بیان داشت: باید اردوگاه بسیار بزرگی خارج از شهر تاسیس شود و نهادهای مختلف همکاری کنند تا در آینده افراد ناهنجار را به این مکان منتقل و از ورود آنها به داخل شهر جلوگیری کنیم.

در این نشست همچنین مسئول حوزه بسیج دانشگاه پیام نور فارس به بیان مطالبی پیرامون خواسته‌های جامعه دانشجویی از مدیران پرداخت.

محمد‌مهدی‌ شهسواری این نشست و دیگر تلاش‌های دانشجویان در زمینه بهبود وضعیت کارتن‌خواب‌ها را نتیجه بازدیدی که در آذر ماه از مناطق محروم شهر داشتند، دانست.

این دانشجو ابراز داشت: جان تمام شهروندان محترم است و با وجود اینکه در فصل سرما به سر می‌بریم باید توجه بیشتری به این امر داشت.

شهسواری خاطرنشان کرد: از آذر ماه امسال نامه‌هایی غیر‌علنی به مسئولان ارسال و جلسات متعددی تشکیل شد.

مسئول حوزه بسیج دانشگاه پیام نور فارس در پایان بیان داشت: اکنون دو ماه از تلاش‌های ابتدایی ما در زمینه بهبود وضعیت کارتن‌خواب‌ها می‌گذرد اما شاهد حرکت‌های ملموس در این زمینه نیستیم.

به گزارش فارس، این جلسه با تلاش بسیج و مجمع دانشجویان عدالت‌خواه تشکیل شد و جمعی از مسئولان در آن حضور یافتند.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول