اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد و در دهه فجر امسال اجرایی می‌شود

بهره‌برداری و افتتاح 18 پروژه عمرانی بسیج سازندگی سپاه فتح

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری و افتتاح 18 پروژه عمرانی بسیج سازندگی سپاه فتح در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری و افتتاح 18 پروژه عمرانی بسیج سازندگی سپاه فتح

رضا رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 17میلیارد و 980 میلیون ریال در دهه مبارک فجر خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح سه واحد کانال آبیاری در روستاهای دلی‌بهرام‌بیگی، سیدجمالدین و میان‌تنگان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال و دو باب خانه عالم در روستاهای تلخاب شیرین گچساران و تل‌زری کهگیلویه با اعتبار 750 میلیون ریال خبر داد و گفت: در دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی  بهره‌برداری از سه پایگاه مقاومت در روستاهای القچین، راک و چنگلوا با اعتبار 650 میلیون ریال و یک باب خانه بهداشت در روستای جوزار شهرستان بویراحمد با اعتبار 380 میلیون ریال آغاز خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: کلنگ‌زنی 9 باب مصلی نماز جمعه در سطح این استان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در دهه مبارک فجر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مصلی‌ها در شهرهای پاتاوه، باشت، مارگون، لنده، چرام، سوق، چیتاب، لیکک و دیشموک با حضور مسئولان استانی با اعتبار اولیه 15 میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه محرومیت‌زدایی عنوان کرد: در نیمه اول سال 91 تعداد 23 پروژه عمرانی در جهت محرومیت‌زدایی احداث و 10 پروژه عمرانی دیگر توسط جهادگران گروهای جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح این استان به بهره‌برداری رسید.

رنجبر احداث چهار باب خانه بهداشت 90 متری، 9 باب خانه عالم 90 متری، یک باب غسالخانه، یک باب پل ورودی روستایی به طول 8 متر، احداث چهار باب مسجد در مناطق محروم و صعب‌العبور، احداث سه گلزار شهدای چهار مزاری، یک باب حسینیه 250 متری و احداث 14 مسجد توسط 14 گروه جهادی در مناطق محروم از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب در سال 79 تشکیل شد و اهداف این سازمان به فرمان ایشان مبنی بر استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و ورود جوانان به عرصه کار و تلاش است.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به همراه کار و تلاش و کمک به دولت و سرعت بخشیدن به سازندگی و عمران و آبادی کشور از دیگر اهداف برنامه‌های بسیج سازندگی است.

رنجبر گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جوانان برای سازندگی کشور، از جمله اهداف بسیج سازندگی است و فعالیت‌های این نهاد فقط عمرانی و اوقات فراغت نیست.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت در بسیج سازندگی علاوه بر ایجاد نشاط در جوانان، آموزش حرفه‌‌ای و کسب تجربه را نیز به دنبال دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی این استان نقش نیروی مقاومت بسیج را در پیشرفت جامعه بی‌بدیل دانست و افزود: بسیج به عنوان بازوی اصلی انقلاب در تمامی صحنه‌ها از جمله سازندگی کشور پیشتاز بوده است.

وی، آمادگی و حضور جوانان و نوجوانان را در طرح‌های بسیج سازندگی در جهت رشد و بالندگی کشور بسیار چشمگیر ارزیابی کرد.

رنجبر بیان داشت: بسیج سازندگی با استفاده از تنوع کار در عرصه‌های مختلف بهداشتی، منابع طبیعی، کشاورزی، فنی‌ و حرفه‌ای، ‌خدماتی و حمایتی و علمی و آموزشی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

این مسئول ابراز کرد: در اردوهای جهادی 15 روزه سازمان بسیج سازندگی، سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 70 گروه جهادی است که اغلب این گروه‌ها در سال 91 تأسیس شده است.

وی گفت: این گرو‌ه‌ها شامل 14 گروه جهادی دانشجویی، دو گروه جهادی طلاب، سه گروه جهادی بسیج مهندسین، یک گروه جهادی ورزشکاران، 13گروه جهادی عشایری و دیگر گروهای جهادی دانش‌آموزی و مساجد و محلات است.

 رنجبر اذعان داشت: این 70 گروه در قالب 9 عرصه فرهنگی اعتقادی، آموزشی علمی، بهداشت و درمان، عمرانی و محرومیت‌زدایی، فنی و حرفه‌ای و مهارتی، کشاورزی و منابع طبیعی، تربیت‌بدنی، اشتغال‌زایی و جهاد علمی با حضور دو هزار و 855 نفر جهادگر در مناطق مختلف این استان در این عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در عرصه آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارتی نیز گفت: برگزاری 29 کلاس آموزشی در زمینه‌های خیاطی، قالی‌بافی، گلدوزی، پرده‌دوزی، عروسک‌سازی، کاربر رایانه، پرورش قارچ خوراکی مصنوعی، که در این راستا تعداد یک هزار و 18 نفر آموزش دیده‌اند از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

رنجبر گفت: در عرصه بهداشت و درمان نیز با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، بهداری سپاه فتح استان و دانشگاه علوم پزشکی 65 تیم پزشکی با تجهیزات به نقاط روستایی و دور افتاده اعزام شدند.

وی افزود: در این عرصه 211 نفر پزشک عمومی، دندان‌پزشک، متخصص، پرستار و ماما در چندین مرحله به مناسبت‌های گوناگون در نیمه اول سال 91 به مناطق محروم اعزام شدند که سه هزار و 418 نفر از خدمات ارائه شده توسط تیم‌های اعزامی به صورت رایگان استفاده کرده‌اند.

رنجبر به فعالیت‌های اردوهای هجرت دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در عرصه مرمت زیبا‌سازی و بهسازی مدارس دانش‌آموزی 131 مدرسه در سطح این استان توسط هفت هزار و 50 نفر شرکت کننده که شامل چهار هزار و 849 پسر و دو هزار و 210 نفر دختر توسط بسیج سازندگی این استان و بسیج دانش‌آموزی بازسازی شد.

وی گفت: در این اردوهای هجرت، تعداد 66 نفر طلبه خواهر و برادر و 36 نفر از فرهنگیان استان در مجموع 102 نفر با اعزام طلاب و فرهنگیان در عرصه‌های هجرت دانش‌آموزی در این عرصه فعالیت داشتند. 

وی در پایان یادآور شد: بسیج سازندگی از بدو تأسیس تاکنون کارنامه درخشانی داشته است که امید می‌رود با تدبیر و برنامه‌ریزی، گام‌های بسیار بلندی در عرصه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی برداشته شود.

انتهای پیام /82009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول