اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد

تاثیر پیگیری‌ دانش‌جویان در حل مشکلات کارتن‌ خواب‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز از تاثیر کار‌آمد پیگیری‌های دانش‌جویان برای حل مشکلات کارتن‌ خواب‌ها خبر داد.

تاثیر پیگیری‌ دانش‌جویان در حل مشکلات کارتن‌ خواب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رمضان امینی عصر امروز در نشست خبری که با عنوان «اقدامات مسئولان و مطالبات دانش‌جویان درباره ساماندهی وضعیت کارتن‌ خواب‌ها» در سازمان بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، به بیان مطالبی پیرامون تلاش‌های شهرداری این شهرستان در این امر پرداخت.

وی اظهار داشت: پیگیری‌های دانش‌جویان باعث حرکت ما و دیگر نهاد‌ها شد و این تلاش‌ها در حل مشکلات کارتن‌خواب‌ها موثر بوده است.

امینی تصریح کرد: در بهبود وضعیت کارتن‌ خواب‌ها، دیگر نهاد‌ها نیز باید در کنار شهرداری همکاری لازم را داشته‌ باشند.

این مسئول در تشریح فعالیت‌های شهرداری شیراز بیان داشت: بر اساس دستورالعمل شورای اداری کشور، وظیفه شهرداری که یک نهاد غیر‌دولتی محسوب می‌شود، شناسایی، جمع‌آوری و تحویل افراد ناهنجار جامعه است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: با وجود دیگر مراکزی که از پیش خدماتی برای ساماندهی وضعیت این افراد ارائه می‌دادند، با مطالبه‌گری بیش‌تر دانش‌جویان، اقدام به راه‌اندازی اردوگاه سلامی کردیم.

امینی ادامه داد: پس از حرکت دانشجویان مطالبه‌گر، این اردوگاه با اعتبار 170 میلیون تومان حدود دو ماه پیش برای جمع‌آوری معتادان، کارتن‌خواب‌ها و دیگر افراد ناهنجار جامعه هزینه شد.

این مسئول اضافه کرد: با این حال این مرکز بدون استفاده باقی مانده است و دیگر نهاد‌ها که وظیفه نگه‌داری از این افراد را دارند، همکاری لازم را نمی‌کنند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: برای نخستین بار به دستور شهردار شیراز یک‌میلیارد تومان برای احداث مجموعه‌ای بزرگ برای ارائه خدمات لازم به کارتن‌خواب‌ها، معتادان، ولگردان حرفه‌ای، متکدیان و ... اختصاص یافت.

امینی خاطرنشان کرد: گاهی در جلساتی که درباره وضعیت افراد نا‌هنجار جامعه برگزار می‌شود، مصوباتی که در آنها فعالیت‌هایی خارج از محدوده وظایف شهرداری، به این نهاد محول می‌شود به تصویب می‌رسد.

امینی در ادامه گفت: حل مشکلات این افراد با همکاری بیش‌تر سازمان‌های مربوطه و فرهنگ‌سازی در این زمینه محقق می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در شش ماه نخست سال پیش، 9 هزار نفر از معتادان و ... در شیراز جمع‌آوری شدند که یک‌هزار‌ و صد ‌و‌ یک نفر از آن‌ها از متکدیان بودند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز هم‌چنین تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری 2‌ هزار‌ و 894 نفر از این افراد جمع‌آوری شدند که 74‌ درصد از آنها معتاد و 63‌ درصد از استان‌های دیگر بودند.

به گزارش فارس، این جلسه با حضور دیگر مسئولان از جمله محمد‌حق‌نگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز، آرش علاء‌الدینی رئیس سازمان بسیج دانش‌جویی فارس، عزیز ظریفیان مشاور شهردار شیراز و اعضای بسیج و مجمع دانش‌جویان عدالت‌خواه تشکیل شد.

برای شرکت در این جلسه از دیگر مسئولان به صورت رسمی یا حضوری دعوت شده بود که حضور نیافتند از جمله آنان می‌توان به معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز، مسئول اردوگاه هدایت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کمیته مبارزه با مواد مخدر این شهر اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌جویی فارس ضمن انتقاد از حضور نیافتن برخی از دعوت شدگان، این جلسه را تمرینی برای تمام مسئولان دانست.

آرش علاءالدینی ابراز داشت: مسئولانی که در این نشست حضور نیافتند، از انتظار مقام معظم رهبری و دانش‌جویان، سربلند بیرون نیامدند.

وی افزود: این مراسم تمرینی برای مسئولان بود تا نشان دهند برای حل مشکلات جامعه چه‌قدر دغدغه‌ دارند.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول