اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

اختصاص180 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان کشور

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص180 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به دانشجویان کشور خبر داد.

اختصاص180 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، کیوان مرادیان کوچکسرایی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده  تربیت بدنی دانشگاه مازندران با اشاره به تخصیص180 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به دانشجویان کشور گفت: در روزهای اخیر به دستور وزیر علوم 156 میلیارد تومان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص یافت که علاوه بر این مبلغ 24 میلیارد تومان نیز اعتبار تکمیلی در اختیار صندوق رفاه دانشجویی قرار گرفت که به همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان 36 میلیارد تومان به یارانه غذایی دانشجویی و 154 میلیارد تومان به بخش تسهیلات دانشجویی اختصاص یافته است.

مرادیان با اشاره به ارائه انواع تسهیلات دانشجویی گفت: 60 میلیارد تومان از این اعتبار به وام شهریه دانشجویان، 30 میلیارد تومان وام تحصیلی دانشجویان، حدود 30 میلیارد تومان به وام‌های متمرکز شامل ودیعه مسکن، وام مسکن، وام بیمه تکمیلی و وام‌های ضروری دانشجویان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:24  میلیارد تومان اعتبار تکمیلی سهم دانشگاه‌هایی است که بتوانند در موعد تعیین شده اعتبارات تخصیص یافته را در بین دانشجویان توزیع کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سهم دانشگاه مازندران از این اعتبارات بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

مرادیان ادامه داد: دانشجویان می‌توانند تنها با ارائه یک ضامن در همه دوران تحصیل از 20 نوع وام دانشجویی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ضمانت دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها هم قابل پذیرش است، گفت: ضمانت دانشجویانی که از یک مقطع به مقطع بالاتر پذیرفته می‌شوند، قابل انتقال است.

مرادیان درباره بالاترین و پایین‌تریم میزان تسهیلات دانشجویی گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی در کلان شهرها برای دانشجویان عادی حدود هفت تا هشت میلیون تومان و برای نخبگانی که به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشند تا 25 میلیون تومان قابل افزایش است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: وام تحصیلی تا سقف 375 هزار تومان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/86025/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول