اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام عنوان کرد

تحصیل 283 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور چرام

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام گفت: دانشگاه پیام‌نور واحد چرام گر چه در آغاز کار است اما از پتانسیل لازم جهت تحقق اهداف برخوردار است و در حال حاضر 283 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

تحصیل 283 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور چرام

باقر کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام یکی از شاخصه‌های کشورهای در حال توسعه را مسئله فرهنگ و به ویژه نقش نظام آموزش عالی در آن دانست.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام اظهار کرد: فرهنگ و میزان سطح ارتقا آن، معیاری برای توسعه یافتگی به حساب می‌آید و نقش نظام آموزش عالی به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگ‌ساز است.

وی با بیان این‌که در کنار نقش مهم فرهنگ در رشد و پیشرفت جوامع نباید از تأثیر مهم فرهنگ در تمدن‌سازی غافل شد، عنوان داشت: پایداری هر تمدنی نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و مجموع این محورها و تحقق آن بستگی به نظام آموزش عالی و دانشگاه دارد.

این مسئول با اشاره به دانشگاه پیام‌نور چرام گفت: دانشگاه پیام‌نور واحد چرام گر چه در آغاز کار است اما از پتانسیل لازم جهت تحقق اهداف برخوردار است و می‌طلبد که مسئولان محلی شهرستان زمینه مساعدت و ایجاد این اغراض را از لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی مهیا کنند.

کارگر به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اشاره داشت و با بیان این‌که رشته علوم تربیتی با توجه به جامعه آماری دانش‌آموزان رشته علوم انسانی در مقطع دبیرستان و همچنین با توجه به گرایش خوب آن در این سال‌ها با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجهه شده است، تعداد 139 دانشجو را در حال تحصیل در این رشته ذکر کرد.

وی افزود: نیاز خانواده‌ها به علوم تربیتی و همچنین اهمیت موضوعاتی از قبیل مشاوره و لزوم داشتن اطلاعاتی از این قبیل اهمیت و ارزش این رشته تحصیلی را دوچندان می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام رشته مهندسی آب و خاک را از مجموعه رشته‌های مورد نیاز جامعه و به ویژه شهرستان چرام برشمرد و با تأ‌کید این مطلب که این رشته برای دانش‌آموزان گروه علوم تجربی قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: مهندسی آب و خاک از زیرمجموعه‌های رشته‌های دانشکده کشاورزی است و از طرفی بخش‌های متنوعی از رشته‌های عمران آب و مکانیک خاک را نیز به همراه دارد.

این مسئول اضافه کرد: شرایط اقلیمی شهرستان چرام و اهمیت صنعت آب و کشاورزی در این شهرستان، با وجود چنین رشته‌هایی می‌تواند بیش از پیش به رونق این شهرستان کمک کند.

کارگر با بیان این‌که 35 دانشجو در رشته مهندسی آب و خاک در چرام مشغول به تحصیل هستند، رشته مهندسی کامپیوتر را از رشته‌های بسیار مهم و فنی برشمرد.

وی دانشجویان در حال تحصیل به این رشته را 10 نفر اعلام کرد و متذکر شد: با توجه به پیشرفت سریع علوم مختلف از جمله علوم نرم‌افزاری جایگاه بسیار مهمی در ارتقاء علمی و سطح مهارت‌های جوامع خواهد داشت که متأسفانه با استقبال کم دانشجویان مواجهه شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام با اشاره به این مطلب که در سال 90 با تشکیل کارگروه تخصصی از اساتید و کارشناسان این شهرستان، با بررسی صورت گرفته درخواست افزایش رشته برای دانشگاه پیام‌نور چرام در جریان سفر هیأت محترم دولت ارائه شد، یادآور شد: با توجه به اهمیت و جایگاه کشاورزی، وجود زمین‌های حاصل‌خیز و همچنین منابع آب فراوان، دو رشته مهندسی کشاورزی با گرایش ترویج و مهندسی کشاورزی گرایش مکانیزاسیون و ماشین‌های کشاورزی به مجموعه رشته‌های این واحد دانشگاهی اضافه شد.

وی تعداد دانشجویان در رشته مهندسی کشاورزی گرایش ترویج را 21 نفر اعلام و اظهار تأسف کرد که دانشجویی در گرایش مکانیزاسیون پذیرفته نشد.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت توریسم در چرام و وجود بزرگ‌ترین معدن فسفات این شهرستان دو رشته مدیریت جهانگردی با تعداد 10 نفر و مدیریت صنعتی با 34 دانشجو پذیرفته شدند.

کارگر جهت بالا بردن آمار دانشجویی و اهمیت رشته‌های علوم انسانی به خصوص پیشرفت در مباحث علوم اجتماعی، گرایش پژوهشگری علوم اجتماعی را از مجموعه گرایش‌های خوب و مورد نیاز استان نام برد.

وی تعداد دانشجویان در این رشته را 12 نفر برشمرد و با بیان این‌که 18 دانشجو در رشته زیست‌شناسی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: با وجود 9 کد رشته تحصیلی و تناسب آن‌ها با شرایط و نیازهای جامعه شهرستانی چرام با تعداد 283 دانشجوی در حال تحصیل می‌توان به واحد دانشگاهی امیدواری خاصی داشت.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول