اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره قرآنی برهان در ایستگاه آخر

«پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال» در گرگان بر روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: با اجرای نمایش «پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان به ایستگاه آخر رسید.

«پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال» در گرگان بر روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این نمایش محصول گروه تئاتر «جهش رشت وبده» و نمایشنامه آن توسط مجید کاظم‎زاده مژدهی به رشته تحریر درآمده و محمد رسائلی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

محمد رسائلی، سودابه جعفرزاده، حسین آزموده و سیدمسیح فخر موسوی بازیگران نمایش «پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال» هستند.

همچنین مجید کاظم‎زاده مژدهی طراحی پوستر و بروشور نمایش را برعهده داشته و علاوه بر این، طراحی صحنه و لباس نیز به طور مشترک برعهده مژدهی و محمد رسائلی است.

سینا نورانی و عیلرضا وحدی به عنوان دستیار کارگردان، مهسا رضاپور در مقام منشی صحنه و آرش عشقی در جایگاه سازنده موسیقی با این نمایش همکاری دارند.

کارگردان «پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال» عصر امروز پیش از اجرای این نمایش در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گفت: در این داستان غریبه‌ای زخم خورده به خانه پیربانوئی پناه آورده و مدعی شده که پسر اوست که آب او را به مادرش بازگرداند.

محمد رسائلی اظهار داشت: چگونگی شهادت امامزاده ابراهیم (ع) برای امام رضا (ع) به دست والی قزوین به نمایش در می‎آید.

 

وی در خصوص دلیل انتخاب این موضوع خاطرنشان کرد: این موضوع در چارچوب نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان انتخاب شده و متن آن به طور کامل مذهبی و دینی و متناسب با اندیشه‎ها و تفاسیر قرآن است.

به گفته رسائلی، تأثیرات جشنواره پس از برگزاری و در طول زمان مشخص می‎شود، اما با توجه به اینکه نخستین جشنواره موضوعی در زمینه قرآن است به طور طبیعی علاوه بر نقاط مثبت، دارای یکسری ضعف‎هاست.

این فعال هنری گیلان ادامه داد: چنانچه در عین تقویت نقاط مثبت نقاط ضعف آن رفع شود، در دوره‎های آینده بهتر برگزار می‎شود.      

رسائلی از سیاست تمرکززدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری جشنواره‎ها و همایش‎های ملی و بین‎المللی و همچنین ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص اجرای نمایش‌ها در دو شهر گرگان و کردکوی تقدیر کرد.

لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از یازدهم بهمن‌ماه 1391 در گلستان آغاز به کار کرد و تا پانزدهم همین ماه نیز ادامه دارد. 180 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارائه شدند که از این تعداد 40 اثر برای بازبینی انتخاب و در نهایت 10 اثر برتر از گلستان، مازندران، همدان، اردبیل، کرمانشاه، یزد و گیلان در مرحله بازبینی به عنوان آثار برتر به جشنواره راه یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول