اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/ 128

باقری: بسیج مایه عزت و عظمت کشور است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان گفت: بسیجیان مایه عزت و عظمت کشور هستند.

باقری: بسیج مایه عزت و عظمت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، احمد باقری مزینانی لحظاتی پیش و همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در همایش تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، بسیجیان را مایه عزت و عظمت کشور دانست و گفت: تاریخ مانند شما غیورمردان و شیرزنان را به خود کم دیده است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بیان حدیثی از امیر‌المومنین علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: بیدار کارها بودن، نهایت درجه استواری اندیشه است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه امروز از آن به عنوان بصیرت یاد می‌شود در سخنان حضرت علی (ع) خلاصه می‌شود؛ بسیجیان دارای دو رکن باطل گریزی و حق گرایی هستند که دشمن‌شناسی یکی از نشانه‌های باطل‌گریزی است و کسانی که در فتنه سال 88 به رغم اینکه 50 سال برای پیروزی و دفاع از انقلاب شمشیر کشیدند و تلاش کردند، نتوانستند در این فتنه باطل را بشناسند، بنابراین از جرگه حق‌مداران و باطل‌گریزان خارج شدند. 

باقری مزینانی تصریح کرد: عرصه تعاملات سیاسی، نظامی و امنیتی به صورت محتوایی تغییر کرده است، اکنون ابزار جنگ و عناصر تعیین کننده آن متفاوت شده است؛ تا پایان جنگ سرد و در قرن بیستم جنگ‌ها، الگو و بستر تغییرات، بر سرزمین بود؛ ابزار نبرد سلاح، و عامل تعیین کننده نیز قدرت نظامی بود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: در اواخر قرن بیستم این شرایط تغییر ماهیت پیدا کرد و بازار، تکنولوژی و سرمایه و اعتبار، ابزار و عامل تعیین کننده تعارضات سیاسی و امنیتی بود، اما اکنون قاعده جدیدی نوشته شده و عرصه تعاملات به ذهن و قلب نفوذ کرده است و رسانه‌های ارتباطی ابزار، و نخبگان علمی، عامل تعیین‌کننده و بازیگردان آن هستند.

باقری مزینانی بسیجیان، دانشجویان و نخبگان را افسران جنگ نرم برشمرد و افزود: در چنین جنگی دیگر سرباز مورد نیاز نیست، بلکه باید فرمانده باشید تا به محض اینکه کسی شعار داد، بدانید عضو کدام جبهه است؛ حق است یا باطل.

* پیشکسوتان دفاع مقدس نباید فراموش شوند

مدیر کانون بازنشستگان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نباید فراموش و رها شوند، گفت: براساس ابلاغیه فرماندهی کل، سالانه دوبار در مناسبت‌های مختلف این مراسم برگزار می‌شود و نظیر چنین مراسمی در سایر شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود. 

مهدی ابوالحسنی همچنین خدماتی از قبیل وام مسکن، بیمه، یکسان سازی ، صدور کارت شناسایی و خدمات زیارتی و سیاحتی  را از جمله برنامه‌های کانون بازنشستگان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برای تکریم خواهران و برادران پیشکسوت عنوان کرد.

* برگزاری همایش تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس

همایش تکریم و محفل انس و مودت بازنشستگان و پیشکسوتان ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور 500 نفر از بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول