اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سوء مدیریت‌ها به مشکلات کشور دامن زده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست بلکه بسیاری از مشکلات کشور، به دلیل برخی سوء مدیریت‌هاست که به مشکلات دامن زده است.

سوء مدیریت‌ها به مشکلات کشور دامن زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داوود محمدی در جمع مدیران، معاونان پرورشی و آموزشی شهرستان آبیک در سالن سمائیان اظهار داشت: ایمان و اعتقاد مردم به خدای متعال، رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل امام راحل و انسجام، وحدت، یک‌دلی و وحدت مردم از فاکتورهای مهم به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود که همین فاکتورها پایه و اساس استمرار و حیات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در طول 34 سال اخیر با فراز و فرودها، گرداب‌های مهیب و گردنه‌های پرخطر مواجه بوده است که تکیه مردم بر ارزش‌های الهی و اسلامی، ایستادگی مردم در برابر مشکلات و تبعیت مردم از ولایت فقیه سبب شد مشکلات یکی پس از دیگری سپری شود و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های گوناگون شویم.

این مسئول ادامه داد: فرهنگیان در جهت‌دهی افکار عمومی، تعیین مسیر حرکت و مرجع مردم نقش به‌سزایی دارند که مطلوب است در آموزش و پرورش اصل مبتنی برآیند شناسی باشد که برای تحقق این برآیند شناسی باید منابع انسانی، ابزار و امکانات، زیرساخت‌ها و بودجه‌های لازم فراهم شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمبود نداریم ولی برای اجرای طرح تحول بنیادین و چشم‌انداز سند 20 ساله باید امکانات، بودجه و تجهیزات آموزش و پرورش را مطابق با نیازها فراهم کرد.

*تربیت مدیران استراتژیک از مسائل اساسی نظام است

محمدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تربیت مدیران استراتژیک از مسائل اساسی و مهم نظام اسلامی طی دهه اخیر است خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای کارآمد، توانمند، مدیران فرهیخته، موفق، فاضل و دانشمند بر عهده آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌هاست که از نهادهای مهم، کلیدی، بنیادی و زیربنایی محسوب می‌شوند گرچه نهادهای دیگر نیز این قابلیت را دارند ولی نقش این دو نهاد مؤثرتر و مفیدتر است.

وی با اشاره به این حدیث از امام علی (ع) که «کسی که روزگارانش را شناخت از آمادگی متناسب با آن غفلت نمی‌کند» افزود: در هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام به فرهیختگی و علم و دانش توجه نشده است.

این مسئول بیان داشت: مدیر مؤثر با مدیر موفق تفاوت دارد چرا که مدیر مؤثر درجه و آثار توفیقش در جامعه آشکار می‌شود و اثربخشی‌اش ملموس‌تر است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: معلمان و مدیران باید به خلاقیت، نبوغ و تفکر و اندیشه دانش‌آموزان نمره دهند نه اینکه به حفظ انباشت آنان نمره دهند.

محمدی اضافه کرد: معلمان باید در تقویت خودباوری، عزت، شخصیت‌پروری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان گام‌های ارزنده‌ای بردارند تا به محصول نهایی که تربیت انسان‌هایی در سطح نظام جمهوری اسلامی است دست یابیم.

وی ابراز داشت: داشتن نگاه فرآیندی در نیل به توفیقات مؤثر است که فرهنگیان باید در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول گفت: منظور از هوشمندی مدارس این است که تغییر و تحول اساسی در نگاه و نگرش‌ها ایجاد شود که در ارتقای سطح مدیریت کشور نیز فوق‌العاده تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش باید در پی کشف مروارید در مدارس باشد تا عناصر ارزشمند را کشف و مدیرانی را پرورش دهد که سکانداران لایق و هوشمند نظام در آینده باشند.

در این مراسم از 20 تن از مدیران فعال مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان آبیک تجلیل شد.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول